صادرات غلات روسیه با وجود تحریم‌ها رکورد زد
صادرات غلات روسیه با وجود تحریم‌ها رکورد زد

اتحادیه غلات روسیه (RGU) در گزارشی اعلام کرد که این کشور در ماه گذشته میلادی با وجود تشدید تحریم‌های غرب علیه مسکو، میزان بی‌سابقه‌ای از غلات را به بازار جهانی عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اتحادیه غلات روسیه (RGU) در گزارشی اعلام کرد که این کشور در ماه گذشته میلادی با وجود تشدید تحریم‌های غرب علیه مسکو، میزان بی‌سابقه‌ای از غلات را به بازار جهانی عرضه کرده است.

داده‌های این اتحادیه نشان می‌دهد که صادرات غلات روسیه در ماه ژوئیه به ۵٫۶۸ میلیون تن، از جمله میزان بی‌سابقه ۴٫۵۴ میلیون تن گندم رسیده است. این رقم نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی ۱٫۶ برابر بیشتر است.

بر اساس این گزارش، سه خریدار عمده گندم روسیه، عربستان سعودی (۵۷۸۰۰۰ تن)، ترکیه (۵۱۸۰۰۰ تن) و مصر (۴۶۷۰۰۰ تن) بودند.

روسیه همچنین به سرزمین‌های اشغالی (۳۴۵۰۰۰ تن)، بنگلادش (۲۲۲۰۰۰ تن)، تانزانیا (۹۴۰۰۰ تن) و سودان (۶۸۰۰۰ تن) نیز گندم صادر کرده است.

کشورهای آمریکای لاتین خریداران جدید گندم روسیه بودند. به عنوان مثال، ۶۲۰۰۰ تن به برزیل و ۴۹۰۰۰ تن به پرو ارسال شد.

النا تیورینا، مدیر بخش تجزیه و تحلیل در اتحادیه غلات روسیه، به ریانووستی گفت: سال گذشته، در ماه ژوئیه، برزیل و پرو گندم ما را خریداری نکردند.

در این گزارش آمده است که در مجموع، گندم روسیه در ماه گذشته میلادی به ۳۳ کشور صادر شد که در مقایسه با ژوئیه ۲۰۲۲ تعداد کشورهای وارد کننده ۲۶ بوده است.

روسیه در سال ۲۰۲۲ جایگاه خود را به عنوان صادرکننده خالص کالاهای کشاورزی حفظ کرد و طبق گزارش‌ها، یک پنجم صادرات گندم جهان را به خود اختصاص داده است.

این کشور در سال گذشته رکورد برداشت را به ثبت رساند و کشاورزان بیش از ۱۵۰ میلیون تن غلات از جمله بیش از ۱۰۰ میلیون تن گندم برداشت کردند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]