راه اندازی نهاد دامپزشکی در بریکس توسط ایران
راه اندازی نهاد دامپزشکی در بریکس توسط ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران به دنبال راه‌اندازی نهاد دامپزشکی کشورهای عضو بریکس است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم مجتبی نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور، شامگاه امروز در مراسم صدمین سالگرد تاسیس سازمان دامپزشکی اظهارداشت: اگرچه سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۳۰۳ برای مقابله با بیماری تاسیس شد اما در ادامه با شیوع بیماری ها در گذشته و تغییرات آب و هوایی و اقلیم شرایط جدیدی را روی دامپزشکان کشور شده و در همه زمین‌های تولید غذا باید به سلامت آن توجه کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: امروز به جایی رسیدیم که علاوه بر مقابله با بیماری‌ها و سلامت مطلوبی در جامعه انسانی به دست آوردیم و بسیاری از بیماری‌های گذشته هم ریشه کن شده است. وی ادامه داد که این موضوع در جریان شیوع بیماری کووید ۱۹ کاملاً مشهود بود و نشان می‌دهد که مسئله پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی تاکید کرد که کنترل زنجیره غذایی از مزرعه تا سفره ما را مجبور کرده که به سلامت تولیدات غذاییمان توجه بیشتری کنیم.به گفته نوروزی، سازمان دامپزشکی کشور در حوزه درمان امور را واگذار می‌کند ۸۰۰۰ مرکز درمانی در کشور تاسیس شده که بیش از ۵۰ هزار نفر متخصص اشتغال زایی داشته است.

. وی تصریح کرد: درسطح کشور ۳ هزار قلم تولیدات دارویی وجود دارد و جامعه دامپزشکی کشور را در حوزه سلامت حمایت می‌کند.

نوروزی ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۰ میلیون میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌ها وجود داشته که میزان ابتلا به بیماری‌ها ۴۱ کاهش داشته است.وی افزود که سال گذشته بیش از ۱۳۷ هزار تن تخم مرغ ۵ کشور صادر شد و از ابتدای سال ۱۷ هزار تن گوشت مرغ به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از کشتار دام مولد در کشور جلوگیری شد گفت: بازسازی ذخایر ۳ تا ۴سال زمان لازم دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه دیپلماسی خوبی با کشورهای اطراف ویژه هند پاکستان عراق و دیگر کشورها انجام می‌دهیم گفت که به دنبال این هستیم که دامپزشکی کشورهای عضو بریکس را راه اندازی کنیم.

وی افزود: کل سرمایه‌های دامی کشور هزار همت است که برای تامین درمان آنها تنها ۴۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]