کاشت ۱۷۰ میلیون نهال در عرصه تا پایان سال
کاشت ۱۷۰ میلیون نهال در عرصه تا پایان سال

معاون جنگل های سازمان منابع طبیعی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ میلیون نهال در سال جاری تولید شده است گفت: پیش بینی می شود که تا پایان سال بتوانیم ۱۷۰ میلیون از نهال های تولید شده را وارد عرصه کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تقی شعبانیان معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در نشستی در ارتباط با طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، اظهار داشت: در این طرح ۳۰ درصد عرصه در جنگلهای کشور ۳۰ درصد زراعت چوب و مابقی در سایر اراضی کاشته می شود.

وی افزود: این طرح کاشت ۳۰۰ میلیون درخت برای زراعت چوب و استفاده در صنایع چوبی کشور در نظر گرفته شده است که با توجه به افزایش تقاضا امکان افزایش آن تا ۵۰۰ میلیون درخت نیز وجود دارد.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در نظر گرفتن زراعت چوب در این طرح در واقع حفظ جنگل و منابع طبیعی کشور است زیرا فشار را از روی جنگلها برمی دارد.

شعبانیان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ارتباط با برنامه ریزی زمانی انجام شده در این طرح، اظهار داشت: فرصت ۴ ساله برای اجرای کاشت یک میلیارد نهال در کشور در نظر گرفته شده که در سال ۱۴۰۲ به عنوان سال ابتدایی توانستیم بیش از ۲۵۰ میلیون نهال در کشور تولید کنیم.

وی افزود: پیش بینی می شود که عملیات کاشت این نهال ها در عرصه تا پایان سال جاری به ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون نهال برسد که در این بخش کمی عقب تر از برنامه هستیم.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: باید توجه داشت که برخی از نهالها با توجه به آنکه باید دو تا سه سال در نهالستان ها باقی بمانند تا امکان ورود به عرصه داشته باشند در سال جاری میزان کاشت نهال در عرصه کمتر از ۲۵۰ میلیون درنظر گرفته شده است.

شعبانیان گفت: در طرح جهانی کاشت درخت تا سال ۲۰۳۰ یک تریلیون درخت کاشته می شود که ایران نیز در آن مشارکت خواهد داشت.

وی با تاکید بر کلمه درخت در این طرح گفت: استفاده از عنوان درخت به جای نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت به معنی لزوم نگهداری از این نهالها و تبدیل شدن به درخت هستند و ما عملیات نگهداری از انها تا تبدیل شدن به درخت را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]