پیش بینی بورس فردا | سیگنال های منطقه ای به بازار سرمایه
پیش بینی بورس فردا | سیگنال های منطقه ای به بازار سرمایه

در پایان معاملات امروز، بورس اوراق بهادار تهران با خروج خالص بیش از ۷۹۷ میلیارد تومان از پول‌های حقیقی مواجه شد و با کاهش بیش از ۸۸۰۰ واحدی در دامنه محدود یک درصدی، رکورد جدیدی در زمینه خروج سرمایه‌های حقیقی به ثبت رساند.

در پایان معاملات امروز در بازار بورس تهران، شاخص کل با کاهش بیش از ۸۸۰۰ واحد مواجه شد و ارزش بازار بورس به ۶۹۴۲ هزار میلیارد تومان رسید. این رقم نشان‌دهنده عدم توانایی برای حفظ یا بازگشت به اعداد بالاتر از ۷۰۰۰ میلیارد تومان است.

شرکت پتروشیمی نوری در پایان معاملات امروز رکورد جدید را ثبت کرد این نماد در روز جاری با تعداد ۱۳ کد حقیقی بیش از ۱ میلیون برگ سهم را به فروش رساند تا میانگین ارزش فروش برای هر کد در بازار روز جاری این نماد بیش از ۱.۴ میلیارد تومان ثبت شده باشد. این رقم با میانگین فروش دومین نماد (نماد دفارا) که رقم ۳۸۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است فاصله معناداری را به خود گرفته است.

 اما استقبال از گروه بانکی همچنان ادامه‌دار است و بانک‌های بازار سرمایه بدون توجه به اتفاقات اخیر در صدر برترین گروه بازار از نظر ارزش معاملاتی قرار گرفته‌اند. ارزش معاملاتی این گروه بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان ثبت شده است و گروه خودرویی پس از آن و با ارزش معاملاتی بیش از ۳۲۰ میلیارد تومانی در جایگاه دوم قرار گفت تا با جمع شدن صف‌های فروش نمادهای این گروه اهالی بازار به روزهای پیش رو برای این گروه امیدوارتر باشند.

 فلزات اساسی سومین گروه بازار سرمایه در ارزش معاملاتی بود و ۲۸۴ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده است.

 کارشناسان بازار سرمایه معتقدند هر چند که کاهش دامنه نوسان توانست به وضعیت بازار سرمایه به واسطه حوادث رخ داده در لبنان کمک کند اما میزان نقدشوندگی در بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است و این محدودیت دامنه نوسان نباید برای مدت طولانی روی بازار بماند و سازمان بورس با تصمیمات آتی خود روند عادی معاملات را به بازار برگرداند. اما هنوز چالش ناترازی انرژی تابستان تمام نشده است که بازار باید به فکر زمستان سال جاری باشد.

  به همین خاطر جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر نفت و مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص تامین پایدار سوخت زمستانی برای صنایع مهم و عمده کشور برگزار شده است و عضو کمیسیون انرژی هدف از برگزاری این جلسات رو پیش‌بینی و شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکار برای حفظ پایدار جریان حداکثری گاز در زمستان و تعامل و هم‌افزایی وزارت نفت و پالایشگاه‌ها و مجلس عنوان کرده.

 همچنین رمضانعلی سنگدوینی اعلام کرده است که مطالبات پالایشگاه‌ها از دولت حدود ۱۶۹ همت است و مقرر شده در صورت تایید وزیر نفت و مراجع ذی‌ربط، مطالبات پالایشگاه‌ها و دولت از یکدیگر، حتی‌الامکان تهاتر شوند.

 اما مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده که صنایع می‌توانند با انتشار گواهی صرفه‌جویی گاز طبیعی در بورس و با توجه به کاهش مصرف انرژی به منافع قابل توجهی دست پیدا کنند.

 ساجد کاشفی عنوان کرده که این اقدام گامی مهم برای تشویق صنایع به بهینه‌سازی مصرف انرژی تلقی خواهد شد.

 بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 عدد شاخص همچون روز پیشین افت بیش از ۸ هزار واحدی را به خود دید و دامنه نوسان محدود و همچنین کاهش ارزش معاملاتی در بازار هم مثل ماه‌های گذشته اجازه نمی‌دهد که تحلیل تکنیکال سیگنال‌های درستی را مخابره کند. باید دید این دامنه نوسان محدود تا کی ادامه خواهد داشت و وضعیت بازار بعد از بازگشایی دامنه نوسان چه خواهد بود.

 بازار امروز که بیش از ۷۹۷ میلیارد تومان خروج پول را ثبت کرد تا هر آنچه در این روزهای ابتدایی مهرماه به بازار وارد شده بود ظرف چند روز اخیر از بازار خارج شود.

نمودار


منبع:

اکوایران



کدخبر:
۳۳۶۱۴۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]