تکلیف محدودیت دامنه نوسان بورس چیست؟
تکلیف محدودیت دامنه نوسان بورس چیست؟

مدیر عامل گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت که محدود کردن دامنه نوسان تنها راهی است که می‌تواند از نوسانات شدید بازار جلوگیری کند. وی افزود: در حال حاضر، لازم است دامنه نوسان محدود باقی بماند تا اطمینان و آرامش در بازار ایجاد شود.

سید هادی ابطحی اظهار داشت: تأثیر ریسک‌های سیاسی بر بازار بیشتر از عوامل تکنیکالی و بنیادی است. به همین دلیل، با توجه به این موضوع، ادامه معاملات بورس با دامنه نوسان یک درصد، بهترین تصمیمی بود که امروز در هیئت مدیره سازمان بورس اتخاذ شد.

او گفت: اعمال محدودیت در دامنه نوسان تنها اقدامی است که می‌تواند باعث کنترل هیجانات کاذب سهامداران در بازار و جلوگیری از نوسانات شدید بازار می‌شود.

ابطحی تاکید کرد: اگر سازمان بورس به سرعت وارد عمل نمی‌شد و نسبت به کاهش دامنه نوسان تصمیم‌گیری نمی‌کرد، ۲۰ درصد ریزش را در بازار شاهد بودیم.

مدیر عامل گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: دامنه نوسان باید فعلا محدود باشد تا اطمینان خاطری نسبت به ایجاد آرامش در بازار حاصل شود.

او تاکید کرد: اقدام چند روز گذشته سازمان بورس که دامنه نوسان را به مرور و به صورت پله ای افزایش داد بسیار به موقع و منطقی بود که این اقدام باعث شد تا ابهامات موجود در حوزه سیاسی کشور، ضربه‌ای به بازار وارد نکند.

وام-بورس

محدودیت دامنه نوسان در کوتاه مدت می تواند از هیجانات بازار بکاهد

محسن علیزاده بیان کرد: موضوع محدودیت دامنه نوسان در کوتاه مدت می تواند موثر باشد و از هیجانات موقت بکاهد؛ در نتیجه باید گفت تصمیم سازمان بورس مناسب‌ترین گزینه موجود در حال حاضر است.

به گفته او؛ تعطیلی بازار در چنین شرایطی، می‌تواند ضمن مواجه شدن با مخالفت مسئولان موجب ایجاد ترس و اضطراب بیشتر شود؛ همچنین تبعات ناخوشایندی برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن تاکید کرد: به نظر بنده باید در کنار محدودیت دامنه نوسان؛ توجه به حمایت از بازار با انتشار اوراق تبعی، خرید صندوق ها و تغییر نصاب‌ها و…. مورد توجه باشد.

نماینده دوره یازدهم مجلس گفت: دولت باید برنامه‌های جامع، هماهنگ و عملیاتی در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک‌های بازارسرمایه داشته باشد.

علیزاده اعلام کرد: تعدیل نرخ سود بانکی، اوراق و تسهیلات در گام اول و کاهش فاصله قیمت ارز نیمایی و بازار آزاد می‌تواند به توانمندتر شدن شرکت‌ها، افزایش حاشیه سود، افزایش طرح های توسعه‌ای، رشد اشتغال و سرمایه‌گذاری کمک کند و باعث بهبود بازارسرمایه شود.


منبع:

سنانیوز



کدخبر:
۳۳۶۷۲۲

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]