ثبت نام ۶۴هزار و ۳۴۷مهارت آموز برای محیط کار واقعی در ۱۴۰۲
ثبت نام ۶۴هزار و ۳۴۷مهارت آموز برای محیط کار واقعی در ۱۴۰۲

مطابق گزارش سازمان فنی و حرفه ای در ۶ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۲ هزار و ۴۱۹ واحد پذیرنده در طرح محیط کار واقعی شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به منظور تربیت و ارتقای مهارتهای شغلی جوانان جویای کار ۱۵ ساله و بالاتر فاقد مهارت یا کم مهارت به اجرا درآمده و مسئولیت اصلی اجرای طرح در سال‌های اخیر به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است. هدف از اجرای این طرح حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی و سنتی، آشنایی با محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی و علمی بنگاه های اقتصادی و کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند است.

به اعتقاد کارشناسان،‌ مهارت آموزی در محیط واقعی کار علاوه بر افزایش بهره‌وری، موجب آشنایی افراد با فضای کسب و کار می شود، به نحوی که مهارت آموزان پس از کسب دانش کافی به بنگاه اقتصادی معرفی شده و با گذراندن دوره‌های مهارتی جذب بازار کار می‌شوند.

مطابق گزارش های ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای  در ۶ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۲ هزار و ۴۱۹ واحد پذیرنده در طرح محیط کار واقعی شرکت کرده اند و ۶۴ هزار و ۳۴۷ مهارت آموز ثبت نام شده است. همچنین در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۶هزار و ۳۴۲ واحد پذیرنده در این طرح بوده اند و ۹۸ هزار و ۶۵۹ هزار مهارت آموز ثبت نام شده اند.

مهرداد عظیمی, رئیس سازمان فنی و حرفه ای اوایل شهریور ماه در گفت‌وگو یی بیان کرده است: طرح محیط کار واقعی که طرح آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی و صنایع و صنوف است که حدود ۱۶ا۰هزار و ۵۷۰نفر  آموزش ۶۸هزار و ۷۳۲واحد صنعتی یا صنفی آموزش مهارت دیدند که رشد ۱۹درصدی داشته است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هدف گذاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال ۱۴۰۴نشان دهنده این است که نگاه سازمان پویا، پیشرو و پاسخگو متناسب با ارتقا وزن اجتماعی مهارت و تغییر نگاه جامعه به رشد مهارت ایرانیان است.

عظیمی گفت: کاهش زمان دستیابی به شغل از طریق مهارت با تربیت انسان‌های توانمند و توسعه نگر، مرجعیت آموزش فنی و حرفه‌ای در بین سازمان‌های مهارت آموزی کشور منطقه، ۳ راهبرد اصلی در چشم انداز فنی و حرفه‌ای است.

 

ثبت نام 64هزار و 347مهارت آموز برای محیط کار واقعی در 1402

 

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]