قیمت دلار در بازار آزاد خطرناک شد! | نرخ انواع ارز در ۱۶ مهر
قیمت دلار در بازار آزاد خطرناک شد! | نرخ انواع ارز در ۱۶ مهر

قیمت دلار در بازار آزاد در زمان تنظیم این خبر ۶۳ هزار و ۴۵۵ تومان اعلام گردید. همچنین می‌توانید قیمت انواع ارز را در بازار امروز، ۱۶ مهر، در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت دلار در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ به تفکیک در جدول زیر ارائه شده است. همچنین می‌توانید قیمت دلار را در صرافی ملی مشاهده کنید. در ادامه، جدیدترین نرخ انواع ارزهای مهم نیز در دسترس شما قرار دارد.

قیمت انواع ارز امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۳
ارز قیمت (ریال)
دلار آزاد ۶۳۴,۵۵۰
دلار صرافی ملی ۴۹۸,۷۸۵
یورو صرافی ملی ۵۴۷,۵۴۶
روبل روسیه ۶,۷۳۰
ین ژاپن ۴۲۹,۴۶۰
درهم امارات  ۱۷۳,۹۰۰
روپیه هند ۷,۶۱۰
لیر  ۱۸,۷۰۰
افغانی ۹,۳۹۰
دینار کویت ۲,۰۸۸,۶۰۰

پیش بینی درباره بازار ارز در مهر ماه ۱۴۰۳

با انتشار اخبار مربوط به مناقشات منطقه‌ای، رفتار فعالان بازار ارز نیز دستخوش تغییر می‌شود. زمانی که سیگنال‌هایی مبنی بر عدم تمایل طرفین به درگیری مستقیم منتشر می‌شود، تقاضا کاهش یافته و نرخ‌ها به سمت کاهش حرکت می‌کنند. برعکس، اخبار مربوط به تمایل به پاسخگویی نظامی می‌تواند منجر به افزایش تقاضا و افزایش نرخ‌ها گردد.

در هفته‌های اخیر، اخبار مربوط به درگیری‌های نظامی در منطقه به عنوان عامل محرک بازار ارز تهران عمل کرده است. هرچند که نرخ دلار آزاد هنوز از سقف تاریخی ۶۷ هزار تومانی خود فاصله دارد، اما ریسک‌های موجود در معاملات باعث افزایش نرخ شاخص‌های ارزی شده است.

تحلیلگران بر این باورند که پس از عملیات «وعده صادق ۲»، اکنون نوبت رژیم صهیونیستی است که واکنش نشان دهد. بسیاری از تحلیل‌ها نشان می‌دهند که پاسخ این رژیم به حملات موشکی ایران، منجر به تشدید درگیری‌های منطقه‌ای و جنگ مستقیم میان ایران و اسرائیل نخواهد شد. با این حال، انتشار اخبار ضد و نقیض همچنان ادامه دارد و رسانه‌های داخلی و خارجی با انتشار اطلاعات غیررسمی درباره تصمیمات رژیم اسرائیل در خصوص نحوه پاسخ به ایران، بازار ارز را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

کارشناسان معتقدند که اگر پاسخ رژیم صهیونیستی به صورت یک عملیات محدود باشد و تهدیدی جدی متوجه تأسیسات استراتژیک کشور نشود، ریسک‌های موجود در معاملات به سرعت کاهش خواهد یافت و قیمت ارز به سطوح قبلی خود بازخواهد گشت. این وضعیت مشابهی با آنچه در ماه نخست سال جاری رخ داد، خواهد بود.



کدخبر:
۳۳۷۰۳۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]