بورس بالاخره روی خوش نشان داد + نقشه بازار ۱۷ مهر
بورس بالاخره روی خوش نشان داد + نقشه بازار ۱۷ مهر

معاملات بورس امروز در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۳، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به ۲,۰۹۷,۳۵۳.۵۵ واحد رسیده است. در این روز، شاخص کل بورس بیش از ۳ هزار واحد افزایش یافته که نشان‌دهنده روند مثبت و رونق در بازار سهام است. در پایان معاملات امروز، ارزش بازار به ۶۷,۸۲۱,۷۳۸.۸۴۱ میلیارد ریال رسید.

در تاریخ ۱۷ مهر، روند معاملات بورس امروز در ابتدای روز نسبتا صعودی شروع شد و در ادامه شاخص کل را نسبتا افزایش داده و تا حدودی نقشه را به رنگ سبز بازار درآورد. در این روز، رشد نسبی در شاخص کل و قیمت سهام مشاهده شد که باعث سبز شدن بسیاری از نمادهای بورسی گردید. کارشناسان همواره بر این باورند که افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام ایران می‌تواند به رشد ارزش شرکت‌ها و رونق بازار کمک کند و این تغییرات ممکن است انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری ایجاد نماید.

رنگ سبز در بازار بورس نشان‌ دهنده افزایش قیمت فعلی سهم نسبت به قیمت قبلی آن است. این تغییر رنگ نمادها به سبز، بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و می‌تواند نشانگر اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد. بنابراین، بازار سهام طی این مدت با رشد شاخص کل و افزایش قیمت برخی از سهام، روند مطلوبی را تجربه کرده است که می‌تواند بازتاب بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی شرکت‌های بورسی باشد.روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.

​با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود. معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، فارس، نوری، شپنا، شپدیس و کچاد تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۷ مهر ۱۴۰۳

نقشه-بازار
 

تابلو معاملات بورس ۱۷ مهر ۱۴۰۳

وضعیت بازار بسته 
شاخص کل ۲,۰۹۷,۳۵۳.۵۵ (۳۴۰۳.۱۷)
شاخص کل (هم وزن) ۶۹۶,۴۸۹.۴۲ (۵۳۳.۱۳)
ارزش بازار ۶۷,۸۲۱,۷۳۸.۸۴۱ B
اطلاعات قیمت ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ ۱۲:۲۹:۵۵
تعداد معاملات ۱۹۹,۹۹۰
ارزش معاملات ۴۳,۵۶۶.۷۷۱ B
حجم معاملات ۶.۳۸۵ B
 
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش متعادل شد تا با ریزش ۵۳۳ واحدی به ۶۹۶ هزار و ۴۸۹ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۷,۸۲۱,۷۳۸.۸۴۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۳,۵۶۶.۷۷۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۳۸۵ میلیارد سهم است.
 
نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز فزر، شاوان، آریا، وسپهر، انتخاب، سامان و خدیزل هستند.

خبرهای بورسی در ۱۷ مهر ۱۴۰۳

ملیکا قاسمی، کارشناس اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس، در گزارشی تحلیلی که در اختیار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، قرار داده، به بررسی روند «میزان مصرف انرژی گاز سوخت و خوراک آب و برق مصرفی در صنایع با اهمیت و انرژی‌بر بازار سرمایه» و نقش با اهمیت ناترازی انرژی در میزان تولید و سودآوری صنایع بورسی پرداخت. در ادامه متن گزارش اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس ارائه می‌شود.

گزارش اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس نشان می‌دهد: ناترازی انرژی گاز علاوه بر فصل سرد زمستان به فصل پاییز نیز سرایت کرده است. براساس یافته‌های این بررسی، صنایع فلزات اساسی محصولات شیمیایی نیروگاهی و فرآورده‌های نفتی به ترتیب بیشترین سهم از مصرف ریالی انرژی را در صنایع بازار سرمایه به خود اختصاص داده‌اند و نسبت به سایر صنایع بازار سرمایه از بیشترین هزینه انرژی برخوردارند.

 اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح قانون بازار اوراق بهادار و حل مسائل سهام عدالت

دیروز، دوشنبه ۱۶ مهرماه، نشست مشترک کمیته بورس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

جعفر قادری گفت: در این جلسه حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره برنامه‌ها و اولویت‌های بازار سرمایه از جمله تعیین تکلیف تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، مباحث مربوط به تثبیت دامنه نوسان بازار سهام، اصلاح قانون بازار اوراق بهادار و هم‌چنین توسعه ابزارهای مالی ارائه کرد.

 بازار سرمایه نیازمند مقررات زدایی است

بهروز خدارحمی پیشنهاد کرد؛ در سازمان بورس یک معاونت با مسئولیت راهبری، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی اقتصادی،تشکیل شود که ماموریت آن ترسیم نقشه راه بازار سرمایه به‌عنوان بخش مهمی از ساختار اقتصادی کشور باشد.



کدخبر:
۳۳۷۲۰۵

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]