خروج سنگین پول حقیقی از بورس + نقشه بازار
خروج سنگین پول حقیقی از بورس + نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۲۱۳۰۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال۲ میلیون و ۱۲۹ واحدی قرار گرفت.

بورس آغاز هفته را با ریزشی سنگین و عجیب استارت زد. براساس آمار منتشر شده ۹۰۰ میلیارد خروج پول حقیقی در معاملات امروز خارج شد.

بورس معاملات روز شنبه را با ریزش نسبی آغاز کرد در ادامه این حجم از ریزش کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۱۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی نوری، فولاد، فارس، فملی، خودرو، شستا و اخابر تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهشی یافت تا با کاهش ۹۵۹۹ واحدی به ۷۱۶ هزار و ۸۶۰ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۲۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۸۱۱,۰۹۰.۹۴۲ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۰,۵۶۱.۶۱۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۹۹۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، آریا، زاگرس، خاور، دی، شگویا و خدیزل هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش صنایع، در پنج ماهه نخست امسال، شمش فولاد با صادرات بالغ بر سه میلیون تن بیشترین حجم صادرات فولادی‌ها را تشکیل داده است.

به گفته وزارت نیرو، اگر تولیدکنندگان به هر دلیلی نتوانند برق خود را از طریق بورس به فروش برسانند، ساتبا با ۷۰ درصد نرخ کشف شده در نیروگاه، مطالبات این افراد را تسویه خواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی:  فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و حتی سرمایه‌گذاران با تصمیم تازه دولت این اطمینان خاطر را پیدا کرده‌اند که تا پایان برنامه پنج ساله برای نرخ‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها می‌توانند به فرمول اتکا کنند.

مدیر عامل بورس انرژی: طبق اعلام مدیریت شبکه برق و بررسی صورت گرفته افرادی که در بورس انرژی اقدام به خرید برق سبز کرده، به هیچ عنوان در زمره برنامه‌های مدیریت مصرف قرار نگرفته و توانستند بخشی از کمبود برق را توسط این بازار جبران کنند.

آثار مثبت اصلاح نرخ تسعیر ارز

مهدی حاجی غلام سریزدی، رئیس هیات مدیره کارگزاری ایساتیس پویا و عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در یادداشتی برای پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)‌ نوشت: کاهش قیمت گذاری دستوری و مداخلات در تعیین قیمت باعث افزایش اعتماد بخش خصوصی شده و نتیجه این اعتماد منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی می‌شود.

پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری تخصصی صنعت خودرو

صندوق سرمایه‌گذاری بخشی “بهین خودرو “با نماد «بهین رو» از شنبه ۱۸ تا ۲۱ شهریورماه به مدت ۴ روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود.

این صندوق درصد قابل توجهی از پرتفوی خود را به خرید سهم‌های موجود در صنعت خودرو و ساخت قطعات اختصاص می‌دهد. بهین خودرو از نوع قابل معامله در بورس (ETF) است و افراد به راحتی می‌توانند این صندوق را از سامانه‌های معاملاتی آنلاین خرید و فروش کنند.

جمع کارگزاران فرابورسی صدوچهارده‌تایی شد

از شهریور سال ۱۴۰۰ سیاست رفع انحصار در حوزه نهادهای مالی بازار سرمایه، اجرایی و از آن تاریخ تاکنون مجوز چند شرکت کارگزاری جدید از سوی هیئت‌مدیره سازمان بورس صادرشده است.

در همین راستا شرکت یزدان به‌عنوان یک‌صد و چهاردهمین کارگزاری از نیمه شهریورماه ۱۴۰۲ به‌طور رسمی به جمع کارگزاران فرابورسی پیوست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]