توقف دوباره در بورس + نقشه
توقف دوباره در بورس + نقشه

بورس در معاملات ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۹۷۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال۲ میلیون و ۱۲۲ واحدی قرار گرفت.

بورس برای چندمین روز متوالی رنگ قرمز را بر شاخص کل تجربه کرد.

بورس معاملات روز دوشنبه را با ریزش نسبی آغاز کرد در ادامه این حجم از ریزش کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، فولاد، خبهمن، خودرو، وبملت، وغدیر و تاصیکو تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهشی یافت تا با رشد ۷۷۶ واحدی به ۷۱۵ هزار و ۴۴۱ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش کمتر از ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۵۷۲,۹۵۱.۷۱۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۳,۲۴۲.۲۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۳۱۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، کگهر، زاگرس، کوثر، خاور، گلدیرا و بگیلان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

تنها یک هفته پس از اجرای مصوبه جدید ارزی دولت، تقاضا و نسبت معامله به عرضه برخی محصولات پتروشیمی به کمترین میزان در یک سال گذشته رسیده که این مسئله نشان از حذف دلال دارد.

مدیرعامل شرکت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تامین‌مالی برای ۳۰ شرکت بخش خصوصی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه صورت گرفت.

عضو هیئت مدیره کانون کارگزارن از فرصت اصلاح دستورالعمل رتبه‌بندی ناشران و بررسی پیشنهادات تا ۳۱ شهریور خبر داد.

فراخوان تاسیس بورس بین‌الملل با تملک اکثریت سهام توسط اشخاص خارجی منتشر شد. متقاضیان ۱۱ تا ۲۹ شهریور برای اعلام آمادگی، فرصت دارند.

کنترل ریسک‌های بازار سرمایه با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

کوروش شمس، کارشناس بازار سرمایه گفت: در دوسال اخیر سازمان بورس اقدامات مناسبی را در راستای توسعه نهادهای مالی، ابزارها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام داده است. اگر سرمایه‌گذار به صورت غیرمستقیم به بازار سرمایه مراجعه کند، منابع خود را در اختیار مدیران صندوق‌ها یا شرکت‌های سبدگردانی قرار می‌دهد که نسبت به ریسک، بازده و عوامل مختلف بازار آشنایی کافی دارند. سهامداران با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بهتر می‌توانند اکثر ریسک‌های بازار را پوشش دهند و عملا بازده مناسب‌تری را به مرور به دست آورند.

حذف رانت در بازار به سبب ایجاد یک بازار رقابتی در بورس کالا

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بورس کالا به سبب ایجاد بستر مناسب برای تعیین نرخ بر اساس عرضه و تقاضا و ایجاد یک فضای رقابتی مانع از ایجاد رانت در بازار محصولات تولیدی همچون فولاد، سیمان، پتروشیمی و … شده است. تداوم عرضه محصولات در این بازار شفاف، رفع قیمت‌گذاری دستوری، حذف دلالان و سفته‌بازان را به دنبال خواهد داشت و به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]