بورس در صعود / نمادهای مهم معرفی شد + نقشه
بورس در صعود / نمادهای مهم معرفی شد + نقشه

بورس در معاملات ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ با رشد ۹۰۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۳۵ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با رشد خوبی به پایان رسید و درصد بالایی از نمادهای بورسی به رنگ سبز بودند.

بورس معاملات روز یکشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد بالای ۵ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شپنا، شبندر، فارس، شتران، شستا، اخابر و پارسان تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۵۱۵۴ واحدی به ۷۲۳ هزار و ۱۷۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۴,۹۸۸,۱۴۰.۶۳۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۱,۲۶۴.۶۹۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۳۸۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز شگویا، شاوان، فرابورس، دی، آریا، هرمز و کرمان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۶ شهریور ۱۴۰۲

️موسسات رهیابی محموله‌های نفتی اعلام کردند، صادرات نفت ایران به چین افزایش یافته و احتمالا به ۱.۳ میلیون بشکه در روز برسد.

رئیس امور نهادهای مالی خدمات دهنده سازمان بورس گفت: محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد.

مدیرعامل فرابورس از افزایش ۱۶۰ درصدی تعداد شرکت‌های پذیرش‌شده از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

رسانه، بازوی پرتوان ایجاد فضایی پویا در بازار سرمایه

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه گفت: رسانه بازوی پرتوان در راستای ایجاد یک فضای پویا در بازار سرمایه به حساب می‌آید.

او افزود: بدون فعالیت رسانه‌ها نمی‌توان فضای فعالی برای بازار سرمایه متصور بود؛ رسانه‌ها با بررسی‌های متعدد اطلاعات و اقدامات نهادهای مالی، ارائه عملکرد شرکت‌ها و حتی سازمان بورس را منتشر می‌کنند.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد بهبود شرایط سرمایه‌گذاری در کشور در دست رسانه‌ها است.

لزوم تداوم برگزاری جشنواره ملی بورس و رسانه

عظیم ثابت، در خصوص نقش رسانه‌های تخصصی بورسی در توسعه بازار گفت: بی‌شک در جهان کنونی با وجود تمام الزامات و پیچیدگیهای خاص آن، تصور دنیایی بدون وجود رسانه و استفاده از ابزارهای نوین آن ممکن نیست؛ این مهم در بازارسرمایه کشور ما نیز نقش بی بدیلی دارد و قطعا رسانه‌های موجود یکی از اصلی‌ترین ابزارهای ایجاد شفافیت و گردش آزاد اطلاعات در بازار سرمایه به شمار می‌روند.

او بیان کرد: اصحاب رسانه در بازار سرمایه به مثابه نیروهای حافظ گردش آزاد اطلاعات، نقشی اساسی در جلوگیری از بروز مخاطرات اخلاقی ناشی از عدم تقارن اطلاعاتی میان ذینفعان بازار سرمایه، بازی می‌کنند که شایسته تقدیر است.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار افزود: از سوی دیگر با گسترش رسانه‌های تخصصی‌تر در بازار، رسالت آن‌ها نیز به مراتب سنگین‌تر شده و اطلاع‌رسانی صحیح، به موقع و منصفانه با هدف ایجاد شفافیت و آگاهی‌بخشی و همچنین نمایش ضعف‌ها و کاستی‌های این بازار مالی به قصد اصلاح، بر دوش آن‌ها سنگینی خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]