ریزش بورس ادامه دار شد + نقشه بازار
ریزش بورس ادامه دار شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۴ مهر ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۳۳۲۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۹۷ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با ریزش نسبتا زیادی در ابتدای بازار امروز آغاز به کار کرد.در ادامه شاخص کل به ریزش ادامه داد و در نهایت نمادهای زیادی از بورس را به رنگ قرمز درآورد.

بورس معاملات روز سه شنبه را در وضعیت نسبتا صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، کگل، فولاد، رمپنا، خودرو، خزامیا و  وتجارت تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۴ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد بالای۷۷۸ واحدی به ۷۱۷ هزار و ۳۷۱ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۳هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۶۷۰,۵۸۴.۷۹۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۷,۰۵۵.۲۲۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۵۵۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، خاور، بپاس، انتخاب، وسپهر و هرمز هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۴ مهر ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس: قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریبا ۲۰ نفر دادوستد می‌شد، حال هر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند از بورس کالا سیمان بخرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران در راستای برنامه راهبردی توسعه ملی خود مصمم است تا سال ۲۰۴۰ سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی را به ۲۰ هزار مگاوات افزایش دهد.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام جهان در هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن عبور کرد.

معاملات گواهی سپرده پسته بادامی از روز گذشته آغاز و با استقبال خوب معامله گران در پایان روز نخست معاملات، ۱۸۲۴ کیلوگرم پسته معادل ۱۸۲۴ گواهی سپرده پسته بادامی دست به دست شد.

ثبات قیمت میلگرد در بورس کالا طی نیمه نخست امسال

بررسی آمارهای معاملاتی در بورس کالا حاکی از آن است که قیمت میلگرد در سال جاری با وجود تداوم تورم و مشکلاتی نظیر کاهش تولید کارخانجات به دلیل قطعی مقطعی برق در فصل گرم با کمترین نوسان همراه بوده است؛ حتی در خیلی از روزها معامله به قیمت پایه انجام شده و بعضی عرضه‌ها هم تقاضایی نداشته‌اند.

طبق نمودار بالا روند با ثبات قیمت میلگرد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در حالی در ۶ ماهه نخست امسال قابل مشاهده است که حتی در برخی روزهای معاملاتی، سایزهای مختلف میلگرد عرضه شده روی تابلوی معاملات به قیمت پایه مورد معامله قرار گرفته و حتی برخی عرضه ها نیز بدون تقاضا مانده و فروش نرفته است.

سهیل تامین مالی شرکت‌ها از طریق انتشار اوراق با مصوبه جدید سازمان بورس

قاسم محسنی، مدیرعامل شرکت رتبه بندی اعتباری برهان گفت: در سال ۱۴۰۱ ضوابط انتشار اوراق بهادار با استفاده از رتبه اعتباری به تصویب هیئت مدیره سازمان بورس رسیده بود، در حال حاضر تقریبا بیش از یکسال از ضوابط گذشته و در تاریخ ۱۶ مرداد امسال مقررات جدیدی جایگزین موارد قبلی شده تا انتشار اوراق بهادار از طریق رتبه‌بندی تسهیل شود.

شرکت‌هایی که ارزش دفتری دارایی‌های آنها به نسبت ارزش روز آنها پایین است، به منظور ایجاد ظرفیت بیشتر برای انتشار اوراق بهادارِ بدون ضامن و وثیقه، می‌توانند دارایی‌های خود را تجدید ارزیابی کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]