در دهه گذشته، رمزارزها چشم انداز مالی جهان را به صورت کامل زیر و رو کردند! فناوری بلاکچین چنان تاثیری در توسعه اینترنت و حریم شخصی داشت که کمتر کسی در جهان با مفهوم بلاکچین و ارزهای دیجیتال آشنایی ندارد. همه این موارد باعث شد محبوبیت رمزارزها در بازارهای مالی به سرعت رشد کند.

فرقی نمی‌کند به بازارهای مالی علاقه داشته باشید یا تکنولوژی‌های روز دنیا؛ احتمالا اسم بیت کوین به گوشتان خورده است. بیت کوین باارزش‌ترین ارز دیجیتال دنیا است که بسیاری از مفاهیم دنیای اقتصاد و تکنولوژی را دستخوش تغییر کرد. سوال مهم اینجا است که چقدر با این انقلاب دنیای دیجیتال آشنایی دارید؟

بازار رمز ارزها به سرعت رونق گرفت و بیت کوین در مدت زمانی کوتاه چنان رشدی را تجربه کرد که لقب طلای دیجیتال را از تحلیل‌گران دریافت کرد. البته بیت کوین در جبهه توسعه رمز ارزها تنها نیست! در این مقاله علاوه بر بیت کوین، تحلیل اتریوم و دوج کوین را هم بررسی خواهیم کرد.

تحلیل بیت کوین؛ طلای دنیای مدرن!

ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ طرح اولیه‌ای از بیت کوین منتشر کرد که جهان را با انقلابی در سیستم مالی مواجه کرد! انقلابی که بانک‌های سنتی از آن جان سالم به در نخواهند برد. بیت کوین خیلی سریع به عنوان اولین دارایی غیرمتمرکز جهان که سیستمی ضد تورمی داشت بین کاربران محبوبیت پیدا کرد.

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن بیت کوین را تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم بیت کوین نوع جدیدی از پول است که فقط در اینترنت وجود دارد. این پول جدید، توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی‌شود و برخلاف ارزهای فیات، مانند دلار یا یورو، توسط دولت یا شرکت مشخصی چاپ و عرضه نمی‌شود.

قبل از بررسی اخبار امروز بیت کوین و مطالعه تحلیل بیت کوین باید این نکته را بدانید که محبوب‌ترین رمزارز جهان به دلیل عرضه محدود، برخلاف جهت تورم حرکت می‌کند. همین عرضه محدود و سیستم ماینینگ بیت کوین بود که باعث شد این رمزارز به عنوان طلای دیجیتال شناخته شود.

تحلیل قیمت بیت کوین امروز

رمزارز

بگذارید به سراغ تحلیل بیت کوین برویم: کارشناسان نظرات متفاوتی راجع به قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ دارند. برخی از کارشناسان معتقدند این رمزارز جذاب می‌تواند تا انتهای ۲۰۲۴، رکوردهای قبلی خود را بشکند. بعضی دیگر، فکر می‌کنند بیت کوین تا چند سال آینده رشد قابل توجه‌ای نخواهد داشت.

در بین کارشناسان مطرح حوزه رمزارزها، Michaël van de Poppe معتقد است بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ به ۵۰۰۰۰ دلار خواهد رسید. در رابطه با تحلیل بیت کوین باید این نکته را نیز در نظر گرفت  که این ارز دیجیتال جزو معدود رمزارزهایی است که در جریان شکایت‌ها و قانون گذاری‌های اخیر مورد انتقاد قرار نگرفت.

بهترین کانال تحلیل بیت کوین را از کجا پیدا کنیم؟

رمزارز۱

برای تحلیل بیت کوین امروز می‌توانید از وبسایت و کانال‌های فکت کوینز در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. تحلیل‌های مربوط به بیت کوین به صورت روزانه در اختیار کاربران این وبسایت قرار می‌گیرند.

تحلیل اتریوم

بیت کوین شاید گران‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز جهان باشد اما بلاکچین بسیاری از ویژگی‌های خود را مدیون وجود اتریوم است. اتریوم با هدف ارتقا سطح اینترنت و داده‌ها در سال ۲۰۱۵ توسط ویتالیک بوترین تاسیس شد. شبکه‌ای که بسیاری از مفاهیم مربوط به بلاکچین را دگرگون کرد!

ویتالیک بوترین از ابتدا قصد داشت بلاکچین را در مسیری فراتر از بیت کوین قرار دهد. همین طرز تفکر بوترین باعث شد شبکه اتریوم به بستری قدرتمند برای توکن‌ها و پروژه‌های مختلف تبدیل شود. اتفاقی که نهایتا باعث افزایش نفوذ و ارزش کوین این شبکه یعنی اتریوم شد.

آینده اتریوم و اینترنت

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، اتریوم باعث پیشرفت‌های زیادی در حوزه بلاکچین و مدیریت داده شده است. قراردادهای هوشمند این شبکه نیز نقش بسیار پررنگی در خودکارسازی فرایندهای مختلف بازی می‌کنند. در واقع اتریوم به تنهایی مسیر پیشرفت شبکه‌های مختلف با اهداف متفاوت را هموار کرده است.

این موارد به کنار، ورود برنامه‌های غیرمتمرکز به بلاکچین باعث شد توسعه دهندگان مختلف برای بسیاری از پروژه‌های مربوط به موضوعات مالی یا داده‌ها به سراغ این شبکه بیایند. در مدت زمان بسیار کوتاهی، تنوع DApps آنقدر افزایش یافت که بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و امور مالی غیرمتمرکز DeFi به سمت اتریوم بروند.

هیچ پیش بینی صد در صدی در بازار رمز ارزها وجود ندارد! حتی بزرگترین و باتجربه‌ترین کارشناسان بازار رمز ارزها نیز نمی‌توانند با قطعیت وضعیت بازار را پیش بینی کنند. با این همه، پیش بینی‌های بلند مدت فین تک، قیمت بیت کوین را برای پایان ۲۰۲۳ چیزی حدود ۲۵۲۹ دلار در نظر گرفته است.

در رابطه با سال ۲۰۲۴، پیش بینی‌ها دیدگاه مثبت قوی‌تری دارند. کارشناسان بازار معتقدند اتریوم در سال ۲۰۲۴ به قیمت ۴۸۵۴ دلار خواهد رسید. البته همه این کارشناسان معتقدند نمی‌توان روی پیش بینی‌ها طولانی مدت بازار رمز ارزها مانور داد.

تحلیل امروز اتریوم

برای دسترسی به تحلیل‌های روزانه اتریوم می‌تواند از داده‌های روزانه استفاده کنید. تحلیل روزانه به شما کمک می‌کن با ریسک کمتری از پیش بینی‌های بازار استفاده کنید.البته راه دیگری نیز وجود دارد! اگر دوست ندارید چارت‌های مختلف را بررسی و خودتان داده‌ها را جمع آوری کنید می‌توانید از تحلیل اتریوم فکت کوینز استفاده کنید.

رمزارز۲

تحلیل دوج کوین؛ میم کوین جذاب بازار

در میان شور و شوق بازار رمز ارزها در سال ۲۰۱۳، یک شوخی بی‌مزه با سرعتی باور نکردنی به یکی از ارزهای محبوب بازار تبدیل شد! دوج کوین یا Dogecoin توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر خلق شد تا بتواند در عین سادگی برخی مشکلات پیچیده مالی در بازار ارزهای دیجیتال را رفع کند.

سازندگان این رمزارز آن را به گونه‌ای طراحی کردند که بیشتر از جنبه مالی جنبه طنز و شوخی را در جامعه رمزارزها پرورش دهد. یکی از اولین استفاده‌های دوج در بدو تولد، پرداخت انعام به تولید کننده‌های محتوا در پلتفرم‌هایی مثل Reddit و Twitter بود که باعث افزایش محبوبیت آن بین کاربران شد.

تحلیل قیمت دوج کوین

بر اساس تحلیل‌ دوج کوین، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند تا پایان ۲۰۲۳ به حداقل ۰٫۰۵۷۲ و حداکثر ۰٫۰۸۸۹ برسد. بر اساس این تحلیل‌ها، دوج کوین روند صعودی خود را تا پایان ۲۰۲۴ حفظ خواهد کرد و اگر بتواند پذیرش بیشتری از پلتفرم‌های مختلف دریافت کنند ممکن است به ۱ دلار هم برسد.

البته نباید تحلیل‌های منفی را نیز نادیده بگیریم! بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند دوج کوین به علت عدم شفافیت در اهداف و وابستگی شدیدش به فعالیت مشهور، رمزارز خوبی برای سرمایه گذاری نیست. این کارشناسان معتقدند قیمت Dogecoin هیچگاه به ۱ دلار نخواهد رسید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]