پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 24250
  • 09 سپتامبر 2023 - 20:15
  • 179 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تلاش ناکام دلار برای شکستن مرز حساس

تلاش ناکام دلار برای شکستن مرز حساس
تلاش ناکام دلار برای شکستن مرز حساس

اکوایران:طبق ادعای برخی از بازیگران ارزی، قیمت دلار در بازار امروز به سمت مرز حساس ۵۰ هزار تومان خیز برداشت و تا نزدیک این کانال بالا رفت. البته عده‌ای هم مدعی بودند که دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان هم شد.

به گزارش اکوایران،  بازار ارز تهران در شروع معاملات نقدی امروز شنبه ۱۸ شهریور ماه شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی دلار بود.

طبق ادعای برخی از بازیگران ارزی،  قیمت دلار  در بازار امروز به سمت مرز حساس ۵۰ هزار تومان خیز برداشت و تا نزدیک این کانال بالا رفت. البته عده‌ای هم مدعی بودند که دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان هم شد.

با این حال نتواست در این محدوده دوام بیاورد و نیمه ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش در حول و حوش ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با عصر پنجشنبه رشد تقریبا ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومانی را نشان می دهد.

فعالان اقتصادی از چند منظر مختلف دلیل رشد قیمت دلار در بازار امروز را بررسی کردند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اولین دلیلی که باعث شد سطح تقاضا برای دلار در بازار امروز بالا برود، نوسان صعودی آن در معاملات پشت خطی جمعه شب بود. اسکناس آمریکایی شب گذشته به سمت مرز ۵۰ هزار تومان خیز برداشت و همین امر موجب شد معامله گران با تصور اینکه قیمت دلار امروز شنبه صعودی می شود روانه بازار شوند. 

حمایت دلار هرات از تهران

البته امروز قیمت دلار در هرات هم زیر پای دلار تهران نشست و بر قدرت افزایشی های تهران افزود. نرخ دلار در هرات امروز با گپ مثبت ۳۰۰ تومانی باز شد و در ساعات اولیه شروع به کار بازار تا سطح ۴۹ هزارو ۷۵۰ تومان رشد کرد و در نیمه ظهر هم در همین حوالی معامله شد. 

از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز امروز با رشد ۱۱۰ تومانی نسبت به دو روز قبل به یک قدمی مرز مقاومتی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. نرخ برابری درهم به دلار در نیمه کانال ۵۰ هزار تومان قرار دارد.

گروهی از معامله‌گران تصور می‌کنند حباب مثبت درهم نسبت به دلار، قیمت را به بالا نوسان داده و به‌خاطر همین روند این بازار برای دلار مهم است.مقاومت مهم درهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که در صورت تثبیت بالای آن قیمت دلار هم می‌تواند در ۵۰ هزار تومان پیشروی کند.

قیمت طلای آبشده که در معاملات پشت خطی جمعه شب در محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود در آغاز بازار امروز تا ۱۰ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان بالا رفت اما در ادامه معاملات تا سطح ۱۰ میلیون  و ۲۱۵ هزار تومان پایین آمد. بررسی تکنیکالی نمودار طلای آب‌شده نشان می‌دهد که محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مقاومت پیش‌روی طلای آب شده است. 

در کنار طلای آبشده،  قیمت طلا ۱۸ عیار  امروز رشد محدودی را تجربه کرد و  درحدود ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۰۰ تومان نرخ گذاری شد.در بازار سکه هم  قیمت سکه امامی در مقایسه با دو روز قبل تقریبا ۵۰ هزار تومان رشد کرد و به ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
16 مه 2024

داستان امروز دلار: حمایت از دست‌رفت، بازارساز هم‌چنان به‌دنبال کاهش بیشتر

گفته می‌شود تزریق ارز از سلیمانیه و هرات، ضعف تقاضا، و عرضه اوراق ارزی توسط بانک مرکزی از جمله دلایل احتمالی این کاهش هستند. با وجود این سیگنال‌های کاهشی، برخی فعالان بازار تصور می‌کنند اعتصاب طلافروشان ممکن است روند کاهشی را با اختلال مواجه کند. جزییات بازار ارز و سکه امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ را […]

رشد قابل توجه بیت‌کوین پس از انتشار داده‌های تورمی آمریکا 16 مه 2024

رشد قابل توجه بیت‌کوین پس از انتشار داده‌های تورمی آمریکا

اکوایران:‌ قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال پس از انتشار داده‌های تورمی آمریکا که نشان داد تورم هسته این کشور به کمترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده،‌ با افزایش همراه شد.

سیگنال هند به دلار تهران 15 مه 2024

سیگنال هند به دلار تهران

اکوایران: وزیر امور خارجه هند در واکنش به هشدار آمریکا یک روز پس از امضای قرارداد ۱۰ ساله هند و ایران برای بهره‌برداری از بندر استراتژیک چابهار ایران، تاکید کرد که این توافق به نفع کل منطقه خواهد بود

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.