صعود ادامه دار در بورس / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه
صعود ادامه دار در بورس / نمادهای تاثیرگذار معرفی شد + نقشه

بورس در معاملات ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۵۸۹۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱۹ واحدی قرار گرفت.

بورس امروز را هم با رنگ سبز شروع کرد و با صعود به پایان رساند. آن طور که از ظاهر معاملات مشخص است روند صعودی نسبت به روز قبل کاهشی شده است و اما امیدواریم در هفته های آتی جبران شود.

بورس معاملات روز چهارشنبه را در وضعیت صعودی آغاز کرد در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی پارسان، شپنا، فولاد، وغدیر، شبندر، شپدیس و وپاسار تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۹ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۴۴۴۶ واحدی به ۶۹۰ هزار و ۴۲۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۸۰۲,۳۰۰.۵۷۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۹,۵۷۸.۱۴۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۵۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، خاور، وسپهر، زاگرس، انتخاب، کوثر و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۹ مهر ۱۴۰۲

وزیر اقتصاد از عدم برنامه دولت برای خروج سیمان و فولاد از بورس کالا خبر داد.

بر اساس گزارش سپرده‌گذاری مرکزی از جزئیات تسویه معاملات کالایی، معاملات بازار فیزیکی از ۴۴۳ هزار میلیارد ریال در تابستان ۱۴۰۲ عبور کرد.

امروز مورخ ۱۹ مهرماه نخستین همایش سالانه بازار سرمایه با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی در اقتصاد در محل همایش بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

استقبال از جامعه نخبگان برای توسعه بازار سرمایه

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش سالانه بازار سرمایه گفت: یکی از اهداف اصلی این همایش هماهنگ کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط با بازار سرمایه با نیاز های روز بازار سرمایه است.یکی از دغدغه‌های جدی ما حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد واقعی از طریق ابزار های بازار سرمایه است که مقالات متعددی در این زمینه دریافت شده است.

بازار سرمایه به دلیل ماهیت علمی و تخصصی که دارد، از جمله تخصصی‌ترین بازارهای رسمی است و طیف گسترده ای از دانش آموختگان در بازار وجود دارند.بدون کمک متخصصان بازار سرمایه توسعه بازار امکان پذیر نیست. رسالت ما این است از تخصص دانش آموختگان این زمینه برای تحقق اهداف بازار سرمایه استفاده کنیم.

با توجه به اینکه در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاران زیادی وارد بازار سرمایه شدند؛ اکنون بازار سرمایه نیازمند نوآوری است، بعنوان مثال نوآوری در روش‌های نوین تامین‌مالی. همچنین نیاز به اطلاع‌رسانی و افزایش سواد‌ مالی سرمایه‌گذاران است که نیازمند کمک جامعه علمی بازار سرمایه است.

امیدواریم همایش سالانه بازار سرمایه محرکی برای رشد اقتصادی شود/ بررسی قراردادهای آتی و سوآپ گاز و نفت در کمیته فقهی بورس

غلامرضا مصباحی‌مقدم در نخستین همایش بازار سرمایه گفت: امیدواریم برگزاری همایش سالانه بازار سرمایه سبب شود در سال‌های آینده شاهد رشد اقتصادی هر چه بیشتر در جامعه باشیم. توجه به سرمایه‌گذاران حقیقی و خرد بسیار از اهمیت برخوردار است.

بحث قرارداد آتی، سند اسناد خزانه و توسعه تامین مالی دولت از طریق انتشار اوراق مرابحه تعدیل شده و… از جمله مسائلی است که در دستور کار شورای فقهی سازمان بورس قرار دارد.

عملکرد مثبت سازمان بورس از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم

محمد شریف‌زاده، در نخستین همایش بازار سرمایه گفت: سیاست ما از ابتدای آغاز دولت سیزدهم در وزارت اقتصاد این بود که بازار سرمایه بدون حاشیه و عالمانه هدایت شود و این مسئله در دو سال اخیر توسط مدیران سازمان بورس محقق شده است.

اقدامات توسعه‌ای بسیار مناسبی در بازار سرمایه در بحث صندوق‌ها و ابزارها در دوسال اخیر صورت گرفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]