بورس در مسیر سقوط / کدام نمادها صعودی بودند؟
بورس در مسیر سقوط / کدام نمادها صعودی بودند؟

بورس در معاملات ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۱۸۲۸۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱ واحدی قرار گرفت.

بورس ۲۳ مهر ماه آغاز هفته را ریزشی شروع کرد و سهم بالایی از نمادهای بورسی را به رنگ قرمز درآورد. طبق آماری که براساس معاملات هفته پیش اعلام شده  است تعداد سهامداران فعال ۳۴۶۰۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر فروشنده و ۱۴۶ هزار نفر خریدار بودند.

معاملات آغاز شنبه در وضعیت نزولی آغاز شد در ادامه این حجم از ریزش به شدت افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۸ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، شپنا، خودرو، شبندر، فملی، کگل و  شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۳ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش بالای ۱۰۴۱۲ هزار واحدی به ۶۸۰ هزار و ۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۱۵۳,۰۷۰.۲۳۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۵,۴۱۳.۷۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۸۴۱ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، آریا، خاور، انتخاب، هرمز، غصینو و صبا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۳ مهر ۱۴۰۲

بورس کالای ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش ۲۶ ملک در قالب آپارتمان و مغازه متعلق به دولت که عرضه کننده آن سازمان خصوصی‌سازی است، خبر داد.

بر اساس آمار منتشره  تولید نفت ایران در ماه سپتامبر با افزایش ۱۵ هزار بشکه به میزان ۳ میلیون و ۵۸ هزار بشکه در روز رسید.

شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز  (سهامی عام) در بازار توافقی درج نماد شد.

اطلاعیه در خصوص دستورالعمل معاملات قرارداد آتی

در اطلاعیه فرابورس ایران آمده: با عنایت به مصوبه هشتصد و نودمین جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل معاملات قرارداد آتی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به شرح پیوست قابل ارائه است.

 

تاثیر مثبت عرضه متری مسکن در بورس بر کاهش قیمت‌ها

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: عرضه متری مسکن در بورس هم موجب جذب سرمایه مردم و هدایت به سمت تولید مسکن شده و هم مردم صاحب خانه می‌شوند و قیمت مسکن نیز کنترل می‌شود.

عرضه ۲۵۰ میلیارد تومان صکوک مرابحه برای شرکت ماموت خودرو

صکوک مرابحه شرکت ماموت خودرو به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان جهت تامین سرمایه در گردش به منظور خرید مواد اولیه (قطعات منفصله خودروی وانت) از طریق فرابورس ایران عرضه می‌گردد.

این اوراق ۳ ساله و با نرخ ۲۳ درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یکبار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌گردد.

صکوک مرابحه مذکور از طریق شرکت کارگزاری بانک ملت به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تامین سرمایه بانک ملت به عنوان بازارگردان و متعهد پذیره‌نویس توسط شرکت واسط مالی مرداد چهارم (با مسئولیت محدود) منتشر می‌شود. ضامن پرداخت مبلغ اصل و اقساط این اوراق نیز بانک ملت است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]