صعود ادامه دار در بورس / فولاد صدرنشین شد + نقشه بازار
صعود ادامه دار در بورس / فولاد صدرنشین شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۷۲۳۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۳۲ واحدی قرار گرفت.

بورس امروز شاهد درخشش فولادی ها در بین نمادهای تاگذار بازار بود و شاخص کل بورس را با رشد نسبتا خوبی به پایان رسید.

معاملات روز یکشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد متعادل شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۳ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، شپنا، فملی، فخاس، شاهد، شیران و سدشت تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۵ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۳۹۰۸ واحدی به ۶۹۰ هزار و ۱۵۲ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۲۲۶,۱۳۱.۳۶۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۳,۲۰۵.۹۸۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۷۱۶ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز مارون، شاوان، وهور، انتخاب، مادیرا، دی و ثپردیس هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۳۰ مهر ۱۴۰۲

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از تحقق قانون بازار اوراق بهادار مبنی‌بر ساماندهی، حفظ و توسعه بازار منصفانه کارا و شفاف در صورت تحقق و مدیریت مناسب مبارزه با پولشویی خبر داد.

براساس آمار منتشره از تجارت خارجی کشور در نیمه نخست امسال صادرات سیمان حدود ۳۰ درصد رشد کرده است.

شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد آتی شمش طلای خام تحویل ۳۱ تیر ۱۴۰۳ از اول آبان امسال خبر داد.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات سازمان بورس: دستورالعمل‌های پذیرش بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، برای اولین بار از زمان تصویب آن در نیمه دوم دهه هشتاد، مورد بازبینی کلی قرار گرفت.

براساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در هفته چهارم مهر ۱۴۰۲، بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران از طریق سامانه سجام واریز شد.

بازار سرمایه نیازمند نگاه جدی‌تر مجلس در بودجه ١٤٠٣

محمد حسن حبیبی، عضو هیئت مدیره کانون کارگزاران گفت: سازمان بورس به عنوان یکی از ارکان اصلی وزارت اقتصاد نقش مهمی در تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ دارد، زیرا این نهاد ناظر بارها با پیگیری‌های مداوم به همراه تشکل‌های زیرمجموعه خود توانسته مانع از زیان صنایع در بودجه‌های سالانه شود.

دولت و مجلس می‌بایست برای تحقق نظارت‌های کارشناسی ارائه شده توسط سازمان بورس در لایحه پیشنهادی ۱۴۰۳ نگاه جدی و جایگاه‌ ویژه‌ای را در نظر داشته باشند، زیرا تحقق سودآوری صنایع و تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه با سرعت بیشتری محقق می‌شود.

اطلاعیه فرابورس در خصوص حداقل پارامترهای بازارگردانی در اوراق با درآمد ثابت

سرپرست مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران گفت: با توجه به مصوبه هیئت مدیره فرابورس ایران در راستای اجرای مفاد ۲۰ دستورالعمل بازارگردانی در بورس تهران و فرابورس ایران، حداقل معاملات روزانه بازارگردان در اوراق با درآمد ثابت تغییر کرد که جزییات آن در اطلاعیه آمده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]