رقیب دلار غوغا به پا کرد / زمزمه‌های کاهش قیمت ارز در بازار
رقیب دلار غوغا به پا کرد / زمزمه‌های کاهش قیمت ارز در بازار

قیمت دلار هرات در روز یکشنبه در ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و در ابتدا از خودش میل به کاهش نشان داد. بازار ارز در نیمه اول تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان پایین آمد اما در ادامه با افزایش وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بالا آمد.

قیمت درهم امارات نیز با گپ مثبت در ۱۳ هزار و ۸۶۰ تومان باز شد، در ابتدا میل به کاهش نشان داد اما در سطح ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان حمایت شد. در انتهای روز هم در کانال ۱۴ هزار تومان به کار خود پایان داد. قیمت تتر در روز یکشنبه هم برابر با دلار تهران بود و در ابتدا با کاهش تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمد و پس از آن تا ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش داشت.

پای تتر در میان است

گروهی از معامله‌گران کاهش دلار را به تتر ربط می‌دادند می‌گفتند تتر تمام قیمت‌های دلار را وارد کانال ۴۹ هزار تومان کرد.

قیمت سکه در مرز حمایت ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و با افزایش وارد کانال ۲۹ میلیون شد و در کف این کانال در معامله بود. قیمت سکه رفاه زودتر از دیگر بازارهای سکه وارد کانال ۲۹ میلیون شد.

طلای آبشده که در روز شنبه تا ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت و حباب منفی گرفته بود در روز یکشنبه با افزایش تا مرز مقاومت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا آمد و حبابش هم مثبت شد. نکته طلای آبشده این بود که با توجه به کم شدن وضعیت بلوکه در این بازار، قیمت آبشده زودتر از همه بازارها دست به افزایش زد و معامله‌گران می‌گفتند لیدر بازارها در این روزها طلای آبشده‌ است.

ادعایی که بازار را هیجانی کرد

در عصر یکشنبه یک خبر از روزنامه تلگراف به بازار رسید که معامله‌گران می‌گویند این ادعا بازار را هیجانی کرد. تلگراف مدعی شده برخی از مقامات ارشد دولت آمریکایی از دولت انگلیس خواستند که نام سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار بدهند.

در روز یکشنبه دوباره رسانه‌های نزدیک به دولت و بانک مرکزی گزارش زدند که دلار ۴۹ هزار تومان است و کسی هم خریدار نیست. معامله‌گران می‌گویند دوباره این نوع گزارش به بازار رسید و قیمت‌ها افزایشی شدند.

یک توییت نیز از داوود سوری اقتصاددان در بازار می‌چرخید و مورد بحث بود. آقای سوری توییت زده “متری ۱۵۴۰ دلار، خونه گرونه یا دلار ارزون؟”

معامله‌گران فنی معتقدند دلار وارد بازه جدید ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان شده و از هر طرف که بشکنه در همون سمت روند می‌گیرد. یک تحلیل میان‌مدت از تتر هم در بازار دست به دست می‌شد که در آن گفته شده محدوده ۵۰ تا ۴۹ هزار تتر خیلی مهمه و در صورتی که این محدوده از دست نره می‌تواند با افزایش تا ۵۴ هزار تومان بالا بیاد. اما در صورت از دست رفتن آن محدوده این تحلیل فاقد ارزش است.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]