پرداخت ۱۹ هزار میلیارد تسهیلات کشاورزی /پرداخت ۱۷۰۰ میلیاردی خسارت محصولات
پرداخت ۱۹ هزار میلیارد تسهیلات کشاورزی /پرداخت ۱۷۰۰ میلیاردی خسارت محصولات

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال تاکنون صندوق بیمه محصولات کشاورزی هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان در نقاط مختلف این استان پرداخت کرده است.

داود رجبی روز یکشنبه در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: بر اساس برآورد کارشناسان امسال فعالان حوزه کشاورزی استان اردبیل در اثر عوامل طبیعی و قهری در مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند که از این مقدار هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال توسط شعب بانک کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شده و مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل به کشاورزان توصیه کرد، نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود در مقابل حوادث غیرمترقبه اقدام کنند چرا که بیمه محصولات کشاورزی برای ایجاد امنیت و ثبات درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی ضرورت دارد و کشاورزان می‌توانند با بیمه محصول خود از مزایای آن در مواقع بروز خسارت برخوردار شوند.

بانک کشاورزی اردبیل بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

رجبی با بیان اینکه این بانک در هفت ماه امسال در مجموع بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان پرداخت کرده است، ادامه داد: این مقدار تسهیلات در قالب ۱۰ هزار فقره به فعالان حوزه کشاورزی استان اردبیل پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گفته مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل ، این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک و تسهیلات تکلیفی پرداخت شده تا علاوه بر حل مشکلات مردم، موانع تولید برطرف و زمینه اشتغال در استان افزایش یابد.

رجبی با اشاره به اقدامات بانک کشاورزی در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بانک بیان کرد: بانک کشاورزی امسال در مجموع هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب هزار و ۴۸۰ فقره برای حمایت از طرح‌هایی مانند طرح حمایت از جوانی جمعیت، ازدواج و فرزندآوری ، ودیعه مسکن و تسهیلات حمایتی به افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی به صورت قرض‌الحسنه در استان اردبیل پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: با پرداخت این مقدار تسهیلات ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی و تعهدات این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در استان تحقق یافته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل در خصوص اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال گذشته نیز گفت: مرحله اول این اعتبارات برای استان اردبیل ۵۰۰ میلیارد ریال بود که ۱۰۰ درصد این اعتبار جذب و مرحله دوم آن چندی پیش به استان اختصاص یافته که برای ۲ برابر سقف ابلاغی مرحله دوم پرونده تشکیل و بیش از ۴۰ درصد آن عقد قرارداد و پرداخت شده است.

۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث ۲۲۰ هکتار گلخانه در اردبیل پرداخت شد

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی برای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت می‌کند، اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح گلخانه تاکنون بانک کشاورزی استان ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و راه‌اندازی بیش از ۲۲۰ هکتار گلخانه در نقاط مختلف استان اردبیل پرداخت کرده است.

وی گفت: با احداث و راه‌اندازی بیش از ۲۲۰ هکتار گلخانه در مناطق مختلف استان زمینه اشتغال ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و فارغ‌التحصیلان به صورت مستقیم و بیش از هشت هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به تولید و اشتغال بالای طرح‌های گلخانه‌ای حمایت از این طرح‌ها از اولویت‌های بانک کشاورزی است.

رجبی احیای واحدهای کشاورزی راکد را یکی دیگر از اولویت‌های بانک کشاورزی برشمرد و گفت: امسال ۳۹ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل از جمله گلخانه فازهای دوم و سوم گلخانه ۱۰ هکتاری آنگوتلار شهرستان انگوت با حمایت بانک کشاورزی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به ۱۹ فقره از طرح‌های کشاورزی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش (بیش از چهار برابر از سهمیه ابلاغی استان) به تولیدکنندگان بذور گواهی شده را از دیگر اقدامات بانک کشاورزی استان اردبیل در سال جاری برشمرد.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی امسال بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال بابت خرید ۲۷۷ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان پرداخت کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل با بیان این که بانک کشاورزی نخستین بانک تخصصی تامین کننده نیازهای کشاورزان است از مردم به‌ویژه کشاورزان ، دامداران و عشایر خواست با افتتاح حساب در این بانک و تامین منابع مورد نیاز این بانک را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری کنند.

رجبی با اشاره به فعالیت ۴۲ شعبه باک کشاورزی در استان اردبیل بیان کرد: برای راحتی و رفاه مشتریان به‌ویژه کشاورزی و دامداران زحمتکش و ارائه خدمات مطلوب به آنها تلاش شده علاوه بر شهرستان‌ها در تمام بخش‌های استان اردبیل شعبه بانک کشاورزی راه‌اندازی و به ارباب رجوع ارائه خدمات شود.

 بانک کشاورزی به عنوان نخستین بانک تخصصی ایران و سومین بانک دولتی در کشور است که در سال ۱۳۱۲ تاسیس شد.

این بانک با نزدیک به ۲ هزار شعبه در سراسر کشور، در زمینه اعطای وام، خدمات بانکداری خرد و بانکداری اختصاصی فعالیت می‌کند و تمرکز اصلی آن بر خدمات مالی و بانکداری به صنایع کشاورزی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]