طلا اوج گرفت / تقاضای خرید بالا می رود؟
طلا اوج گرفت / تقاضای خرید بالا می رود؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۲۰۱۵ دلار و ۵۴ سنت رسید.

در طی شش ماه گذشته، قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار و انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در آمریکا، به سطح بالاتری ارتقا یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۲۰۱۵ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۲۰ درصدی به ۲۰۳۷ دلار رسید.

ارزش دلار تا پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند تا زمانی که سیاست فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره مشخص شود، طلا در همین محدوده ۲۰۰۰ دلار معامله خواهد شد و اگر روند افزایش نرخ بهره متوقف شود قیمت طلا بالاتر می‌رود.

تاجران تا حد زیادی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه دسامبر ثابت نگه دارد و ۵۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مه سال آینده میلادی پایین بیاید.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

توجه سرمایه‌گذاران به آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی معطوف شده که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و همچنین شاخص هزینه مصرف شخصی که در روز پنجشنبه اعلام خواهد شد.

از طرف دیگر اطلاعات نشان می‌دهد واردات طلای هند به عنوان بزرگترین مصرف کننده این فلز گرانبها در دنیا برای دومین ماه پیاپی در اکتبر کاهش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۷ درصد کاهش ۹۲۱ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]