پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت به بیماران خاص
پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت به بیماران خاص

علی محمد جعفرپور، رئیس بیمه سلامت در فارس، اجرای دستورات رهبری را وظیفه‌ای مهم دانست و از توسعه پوشش حمایتی برای بیماران با شرایط پزشکی خاص و دشوار خبر داد.

جعفرپور از توسعه پوشش بیمه‌ای اطلاع داد و با ارائه آمار، اظهار داشت که بیش از ۷۳ هزار نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سیستم بیمه سلامت استان فارس به طور فعال شناسایی و تأیید شده‌اند و اکنون از خدمات حمایتی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نوع بیماری در این سیستم ثبت شده و مشمول دریافت پوشش‌های حمایتی هستند، گفت: در استان فارس مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به بیماران خاص و صعب‌العلاج پذیرش شده در سیستم پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به تفکیک نوع بیماران خاص گفت: جمعیت بیماران خاص معتبر ثبت شده در سامانه بیش از ۷۵۰۰ نفر است که به ترتیب بیماران ام اس، همودیالیز، تالاسمی، پیوند کلیه و هموفیلی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفرپور، میزان پرداختی به مؤسسات درمانی در سال جاری برای بیماران خاص و صعب العلاج را معادل ۴۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمامی تلاش بیمه سلامت بر مبنای کاهش زمان پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و داروخانه ها استوار است و در تلاش هستیم تا باقیمانده مبالغ در اسرع وقت پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت فارس اظهار کرد: سقف پرداختی برای هر بیمار خاص و صعب العلاج در سال جاری معادل ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای گفتمان‌سازی در حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه خبر داد و گفت: برای بهبود شرایط نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های پزشکان و بیماران هستیم.

جعفرپور بیان کرد: در ایران به‌طور متوسط در هر نسخه ۴ قلم دارو توسط پزشکان تجویز می‌شود در حالی که سرانه جهانی در حدود یک و شش دهم است

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]