ابرتراکنش تتر / خریدهای بزرگ در راه است!
ابرتراکنش تتر / خریدهای بزرگ در راه است!

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم ردیابی Whale Alert، این انتقال شامل ۲۳۰ میلیون USDT بوده است. ارزش این معامله در زمان افشای اطلاعات تقریباً ۲۲۹،۹۵۶،۸۷۵ دلار بود.

در یک تراکنش مهم که باعث جلب توجه جامعه ارزهای دیجیتال شده، خزانه‌داری تتر چند میلیون دلار USDT را به صرافی بیتفینکس (Bitfinex) انتقال داده است.

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم ردیابی Whale Alert، این انتقال شامل ۲۳۰ میلیون USDT بوده است. ارزش این معامله در زمان افشای اطلاعات تقریباً ۲۲۹،۹۵۶،۸۷۵ دلار بود.

اگرچه این حرکت غیرعادی نیست، اما به دلیل حجم قابل‌توجه و پیامدهای آن برای پویایی بازار، توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

یکی از کاربران X (توییتر سابق) اظهار داشت:

    ماه در انتظار ما است.

او معتقد است که ورود این حجم از تتر به صرافی بیتفینکس می‌تواند عاملی صعودی برای بازار باشد. یکی دیگر از علاقه‌مندان به کریپتو نیز احساسات مشابهی را تکرار کرد و گفت:

    خریدهای بزرگ در راه هستند.

تتر اغلب نقل و انتقالات قابل‌توجهی را بین خزانه خود و صرافی‌های مختلف انجام می‌دهد. داده‌های درون زنجیره‌ای حاکی از آنند که کیف پول صادرکننده USDT در عرض ۲۴ ساعت، نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار استیبل کوین را جابه‌جا کرده است.

این حرکت اخیر در بحبوحه رالی بهبود بازار ارزهای دیجیتال پس از هفته‌ها ریزش قیمت، صورت می‌گیرد.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین بازگشت قابل‌توجهی را به ثبت رسانده و با یک رشد ۱٫۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، اکنون در محدوده قیمتی ۴۲،۵۲۰ دلار معامله می‌شود.

تتر چیست؟

رمز ارز تتر، ارز دیجیتالی است که قیمت هر عدد آن حدودا برابر با یک دلار آمریکاست و با هدف محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر نوسانات بازار کریپتو ابداع شده است.

«تتر» یا (Tether) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب کنونی است که توانسته بعد از بیت کوین، اتریوم و ریپل در جایگاه چهارم ارزهای دیجیتال قرار بگیرد. این رمز ارز یک تفاوت عمده با دیگر کریپتوکارنسی‌ها دارد. در واقع تتر یک «استیبل کوین» (Stablecoin) است که در منابع فارسی از آن به اسم «ارز دیجیتال باثبات» هم نام برده می‌شود.

سؤالی که به احتمال زیاد در ذهن شما ایجاد شده این است که استیبل کوین یعنی چه؟ به زبان ساده، استیبل کوین‌ها یا ارزهای دیجیتالِ باثبات ارزهایی هستند که پشتوانه‌‌ مالی واقعی دارند. یعنی به ازای هر واحد از یک استیبل کوین، یک واحد از پول دولتی مثل دلار در بانک ذخیره شده و به آن نسبت داده می‌شود.

ارز دیجیتال تتر هم پشتوانه‌ دلاری دارد و برای همین برای نمایش آن از USDT استفاده می‌شود. یعنی هر زمان که یک واحد تتر تولید شود به ازای آن یک دلار باید در بانک ذخیره شود.  البته دلار تنها واحد پول پشتیبان تتر نیست، واحدهای پول «یورو» (EURT)، «یوان چین» (CNHT) و یک «اونس طلا» (XAUT) هم پشتیبان تتر هستند که در بخش‌های بعدی بیشتر در رابطه با مورد آخر صحبت خواهیم کرد.

در حال حاضر مهم‌ترین و محبوب‌ترین ترکیب تتر با واحدهای پولی دولتی دلار است، برای همین در ادامه‌ مقاله هر زمان که اسمی از تتر بردیم منظورمان USDT یا همان تتر با پشتوانه‌ دلار است.

بیایید کمی داستان را جالب‌تر کنیم! واژه‌ تتر در انگلیسی به معنای افسار کردن است. به عبارت دیگر در معنای عمومی به طنابی که از آن برای بستن حیوانات استفاده می‌شود، تتر می‌گویند. در واقع به همین دلیل است که این اسم را روی این کوین باثبات گذاشته‌اند، یعنی این ارتباط ارز دیجیتال تتر و پشتوانه‌ دلاری آن با یکدیگر که انگار با طناب به هم متصل شده‌اند، باعث می‌شود که قیمت آن همواره ثابت بماند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]