بیمه بازنشستگان، طبل تو خالی / هزینه های پزشکی چرا با تاخیر پرداخت می شود؟
بیمه بازنشستگان، طبل تو خالی / هزینه های پزشکی چرا با تاخیر پرداخت می شود؟

مدیرعامل مجمع کانون‌های بازنشستگی استان اصفهان در نامه‌ای به غفرانی مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری، درخواست پاسخگویی درباره وضعیت بیمه تکمیلی را مطرح کرده است.

در این نامه آمده است که مسئولیت ناکارآمدی اجرای قراردادهای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان به صورت صندوقی، به عهده صندوق بازنشستگی کشوری است.

در بخشی دیگر از این نامه می‌خوانیم: «بازنشستگان با پرداخت نقدی هزینه‌های پزشکی به مراکز درمانی بایستی ماه‌ها به دنبال دریافت مطالبات خود باشند و دیگر اینکه صندوق بازنشستگی با تأخیر درپرداخت هزینه های مراکز درمانی وداروخانه‌ها پشت آتیه سازان حافظ پنهان شده غافل از اینکه همه آگاهند مقصر اصلی این نابسامانی‌ها صندوق بازنشستگی است.»

این فعال صنفی به مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیشنهاد کرده است که «برای سال آینده قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان به صورت‌ سرانه ای تنظیم شود».

تاخیر ۷۰ روزه بیمه تکمیلی صدای بازنشستگان را درآورد / کمبود مراکز طرف قرار داد

بیمه درمان تکمیلی آتیه سازان حافظ با ارائه خدماتی با کیفیت و رضایت‌بخش، توانسته اعتماد ۸۷ درصد جامعه پزشکی را جلب کند. این تیتر در سایت اطلاع رسانی بیمه مذکور کافی بود تا با بررسی میدانی از میزان رضایت بیمه‌شدگان این بیمه بپردازیم. در بررسی خود به سراغ عزیزان بازنشسته با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ رفتیم و در مورد خدمات دهی این نوع بیمه سوال کردیم  که اکثریت این افراد  اعلام نارضایتی کردند و از میزان خدمات دهی تا بازپرداخت بیمه شکایت داشتند. به‌عنوان‌مثال اعتراض  یکی از بازنشستگان در صدای معلم به این صورت عنوان شد:

به‌عنوان یک بازنشسته از اینکه هرساله این بیمه قبل از عقد قرارداد انواع خدمات را به‌طرف قرارداد اعلام می‌کند تا اینکه قرارداد بسته می‌شود، از اکثر خدمات می‌زند و ذره‌ای به فکر مردم نیست و از تعهدات خودسر باز می‌زند. من نمی‌دانم بیمه‌ای دیگر در این مملکت وجود ندارد که سازمان بازنشستگی دنبال این بیمه می‌رود یا اینکه بودجه ندارند. خواهشا از خودمان پول بگیرید ولی درست حسابی به انجام تعهدات پای بند باشید. با توجه به اینکه سن و سال بازنشستگان می‌طلبد که ازنظر خدمات پزشکی بهتر موردتوجه قرار گیرند. از این نوع بیمه راضی نیستیم و صدایمان به‌جای نمی‌رسد.

بیمه درمان تکمیلی آتیه سازان حافظ با ارائه خدماتی باکیفیت و رضایت‌بخش، توانسته اعتماد جامعه پزشکی را جلب کند.

بیمه آتیه سازان مدعی است به ارائه برخی از ویژگی‌های این بیمه درمان تکمیلی ازجمله؛ پرداخت خسارت به‌صورت برخط، پرداخت خسارت پاراکلینیکی ۷ روز پس از تکمیل مدارک، امکان تحویل مدارک و پرداخت در نمایندگی‌های سراسر کشور، امکان بارگذاری مستندات هزینه‌های درمان به‌صورت آنلاین توسط بیمه‌شدگان اشاره‌ شده است. این در حالی است که مدیر محترم از بازپرداخت تا ۲۰ روز قانونی دفاع میکند ولی بیمه شدگان تا ۶۰ و ۷۰ روز نیز تاخیر در بازپرداخت را اعلام میکنند.

بیمه آتیه سازان یک شرکت بیمه است که در حوزه بیمه عمر و بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. این شرکت می‌تواند خدمات بیمه عمر، بیمه سرمایه‌گذاری و محصولات مالی متنوعی را ارائه کند.

در ادامه سعی کردیم تا بابیان مشکلات بیمه‌شدگان  در این زمینه گفت‌وگویی با مسئولین این بیمه داشته باشیم اسدی یکی از مسئولان  بیمه آتیه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در خصوص کسر از حقوق  بلافاصله قرارداد بیمه‌ای  و تأخیر در پرداخت فرانشیزهای درمانی  بیان کرد: وقتی قرارداد بیمه‌ای منعقد می‌شود بسیار طبیعی است که از همان روز اول حق بیمه از بیمار و بیمه شونده کسر شود و اینکه افراد بیمه‌شده بیان می‌کنند که حق بیمه چرا قبل از دریافت خدمات درمانی از دادن حق بیمه ناراضی هستند بی‌مورد است. در ضمن دوره انتظاری در بیمه‌های تکمیلی آتیه لحاظ نخواهد شد. در حال حاضر نیز بلافاصله و آنلاین بیمه‌شدگان می‌توانند از حمایت‌های بیمه بهره‌مند شوند طبق لیست بیمه و خدماتی که در سایت بیمه موجود است. از روز اول قابل‌استفاده خواهد بود.

اسدی اظهار کرد: بیمه شوندگان باید دقت کنند در مراکزی که طرف قرارداد هستند مراجعه کنند و بتوانند برخط از خدمات خود استفاده کنند. مراجعه‌کنندگان با دادن کد ملی خدمات دریافت می‌کند. در مراکزی که طرف قرارداد نیستند باید هزینه  پرداخت شود و بعد از ارائه مدارک و برگ خریدها هزینه پرداخت‌ شده بازگشت داده شود. البته قرار است که هیچ مرکزی بدون طرف قرارداد باقی نماند. طبق قرارداد باید بعد از ۲۰ روز بازپرداخت بیمه شونده انجام شود  ولی چون اوایل پرداخت حق بیمه است و مشکلاتی در پرداخت بیمه وجود دارد؛ سهم سازمان و سهم بازنشسته قطعیت پیدا نکرده است و به‌صورت علی‌الحساب کسر شده است.  این تأخیر پرداختی انشالله ظرف یکی دو ماهی آینده بروز  خواهد شد. هیچ مشکل ساختار و زیربنایی نیز وجود نداشته است. از تاریخ یک آذر هرکسی که بیمه‌شده باشد می‌تواند از آن استفاده کند. به‌زودی وعده داده شد که سهمیه گسترده شود و مراکز طرف قرارداد نیز افزایش یابد.

سخن پایانی

طبق مشاهدات به‌عمل‌آمده مشکلاتی در بخش فرانشیز درمان وجود دارد این مشکلات که عمده آن درباز پرداخت حق بیمه پس از گذشت بیش از ۶۰ و ۸۰ روز بود. صدای بسیاری از بازنشستگان محترم را درآورده بود  مسئول بیمه آتیه سازان وعده دادند که به‌زودی مرتفع خواهد شد.

منبع:

ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]