ایلان ماسک کار خودش را کرد / رشد ۳۴۰۰ درصدی قیمت نورالینک
ایلان ماسک کار خودش را کرد / رشد ۳۴۰۰ درصدی قیمت نورالینک

مجموع موجودی این توکن به ۴۲۰ کوادریلیون محدود شده است. ارزش بازار آن در حال حاضر ۱۷۶۰۵۳ دلار است و با استاندارد توکن BEP۲۰ بلاکچین بایننس مطابقت دارد. علی‌رغم نام مشترک، هیچ صحبتی در مورد اینکه این توکن نقش رسمی در آخرین پروژه ماسک داشته است، وجود ندارد.

قیمت میم کوین نورالینک (NLINK) پس از کاشت موفقیت‌آمیز اولین تراشه در مغز یک انسان، ۳۴۰۰ درصد افزایش یافته و به ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۳۵۰۸ دلار رسیده است.

طبق گزارش‌ها، این تراشه‌ بین مغز و کامپیوتر اتصال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود افراد دارای معلولیت بتوانند تنها با استفاده از فرایند فکر کردن، کامپوتر یا گوشی هوشمند خود را کنترل نمایند.

لازم به ذکر است که ارز دیجیتال NLINK هیچ وابستگی به نورالینک و ایلان ماسک ندارد و صرفا یک میم‌کوین است. توکن NLINK در سال ۲۰۱۸ برای پیوند دادن دنیای ارزهای دیجیتال با فناوری‌های آینده‌ منتشر شد.

مجموع موجودی این توکن به ۴۲۰ کوادریلیون محدود شده است. ارزش بازار آن در حال حاضر ۱۷۶۰۵۳ دلار است و با استاندارد توکن BEP۲۰ بلاکچین بایننس مطابقت دارد. علی‌رغم نام مشترک، هیچ صحبتی در مورد اینکه این توکن نقش رسمی در آخرین پروژه ماسک داشته است، وجود ندارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

این توکن آخرین بار در یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) برای تجاری‌سازی زیرساخت خودروهای الکتریکی استفاده شده است.

پروژه نورالینک (Neuralink) چیست؟

نورالینک در حقیقت دستگاه یا چیپ کوچکی است که با جراجی در مغر افراد کار گذاشته می‌شود و به کمک آن فرد می‌تواند با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کند یا حتی به کنترل آن‌ها بپردازد. نورالینک همچنین می‌تواند به مطالعه سیگنال‌های الکتریکی درون مغز کمک کند تا دانشمندان به راه حلی برای رفع مشکلات متعدد پزشکی در این زمینه برسند.

کمپانی نورالینک در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون به توسعه تکنولوژی خود مشغول بوده است. بر اساس ادعای ایلان ماسک، قرار بود تیم توسعه دهنده نورالینک تا آخر سال ۲۰۲۰ نمونه اولیه‌ای از کار خود را ارائه دهند، اما این ارائه لعو شد تا آزمایش‌های بیشتری انجام شود.

چیپ‌ست نورالینک که با نام N۱ شناخته می‌شود برای کار گذاشته شدن در جمجمه طراحی شده است و در مجموع ۸ میلیمتر قطر و تعداد زیادی سیم نازک برای اتصال دارد.

اندازه سنسور نورالینک

این سیم‌ها با استفاده از یک روبات و با جراحی درون مغز افراد کار گذاشته می‌شوند. طبق گفته‌های ایلان ماسک و کمپانی نورالینک، سیم‌های چیپ Neuralink تقریبا به کلفتی نورون‌های خود مغز و از تارهای موی ۱۰۰ میکرومتری نازک‌تر هستند. برای مقایسه بهتر، می‌توانید قطع یک تار موی خود را در نظر بگیرید و بعد آن را به ۱۰ تقسیم کنید.

مکس هوداک (Max Hodak)، مدیر کل کمپانی نورالینک، می‌گوید هر فرد می‌تواند چند چیپ Neuralink در سر خود بگذارد تا بخش‌های مختلف مغزش را هدف قرار دهد.

نورالینک چطور کار می‌کند؟

بیایید با یک نمونه از سینمای هالیوود به سادگی شیوه کار نورالینک را توضیح دهیم. اگر سری فیلم ماتریکس را دیده باشید، کاراکتر اصلی به نام نئو (Neo) که کیانو ریوز (Keanu Reaves) نقش وی را بازی می‌کند در بخشی از فیلم باید هنرهای رزمی مختلف را یاد بگیرد، اما وقت کافی برای آموزش ورزش‌های مختلف به وی وجود ندارد. به همین خاطر تنها با آپلود کردن یک برنامه کامپیوتری به مغز وی، تمام هنرهای رزمی را یادش می‌دهند.

البته نورالینک نمی‌تواند با یک آپلود هنرهای رزمی را به شما یاد دهد، اما حداقل می‌توان به کمک آن سیگنال‌های الکتریکی را به دستگاه‌های مختلف ارسال و دریافت و به طریق آن‌ها را کنترل کرد. در حال حاضر طبق گفته کمپانی نورالینک تنها می‌توان دستگاه‌های ساده‌ای مثل گوشی موبایل هوشمند و کامپیوتر شخصی را با چیپ Neuralink کنترل کرد و شاید هم بتوانید با تکرار افکارتان آن‌ها را تایپ کنید!

سنسور N۱ نورالینک

برای درک بهتر شیوه عملکرد نورالینک، ابتدا باید این حقیقت را بدانید که مغز شما به کمک سیگنال‌های الکتریکی که توسط نورون‌ها به بخش‌های مختلف بدن می‌فرستد، آن‌ها را کنترل می‌کند.

نورون‌های درون مغز همچنین با همدیگر در ارتباط هستند و شبکه وسیعی تشکیل داده‌اند که به کمک آن سیگنال‌های شیمیایی به نام ناقل عصبی را برای یکدیگر می‌فرستند. این واکنش‌های درونی میدان الکتریکی خاصی ایجاد می‌کند و می‌توان با قرار دادن چند الکترود در اطراف، آن‌ها را ضبط و ذخیره کرد.

سپس این الکترودها می‌توانند سیگنال‌های الکتریکی درون مغز شما را تحلیل و آن‌ها را به شکل یک الگوریتم قابل فهم برای دستگاه‌ها و ماشین‌ها ترجمه کنند. به این روش نورالینک در حقیقت افکار انسان را می‌خواند و راهی پیدا می‌کند که بدون نیاز به باز کردن دهان‌تان، با ماشین‌ها ارتباط برقرار کنید. هدف چیپ N۱ در واقع ثبت و تحریک محرکهای الکتریکی درون مغز است. همچنین به کمک یک اپلیکیشن مخصوص می‌توانید مهارت‌های مختلف را یاد بگیرید.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست برای انتقال اطلاعات بین اپلیکیشن و چیپ از بلوتوث یا چه شیوه ارتباطی دیگری استفاده می‌شود، اما از این بابت مطمئنیم که کل پروسه بی‌سیم است.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]