ورود سیگنال نادر برای بیت کوین بعد از ۸ سال / افزایش قیمت در راه است؟
ورود سیگنال نادر برای بیت کوین بعد از ۸ سال / افزایش قیمت در راه است؟

قیمت بیت کوین در حال تلاش برای غلبه بر مقاومت ۴۳ هزار دلار است، اما هر بار در این سطح با فشار فروش روبرو می‌شود. در صورت شکست این مقاومت و در ادامه، غلبه بر مقاومت‌های ۴۵ و ۵۰ هزار دلار، قیمت بیت کوین به سمت ۷۰ هزار دلار حرکت خواهد کرد. سطوح حمایت کلیدی قیمت در حال حاضر، سطوح ۳۹۵۰۰ و ۴۰۰۰۰ دلار هستند.

ارز بیت‌ کوین، ابتکاری است که به طور کامل از نظریه پول غیرمتمرکز و عدم اعتماد به طرف سوم برخوردار بوده و با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین، توانسته یک شبکه نقل و انتقال پولِ بدون واسطه و غیرمتمرکز را فراهم آورد. این رمزارز با هدف ایجاد امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی ایجاد شده است.

یک سیگنال خرید نادر در نمودار ماهانه بیت کوین (BTC) تشکیل شده و بحث‌ و گفت‌وگوها در مورد روند آتی قیمت این ارز دیجیتال را افزایش داده است. این موضوع همزمان با نگرانی‌های اخیر در مورد ثبات سیستم مالی سنتی صورت گرفته است.

سیگنال خرید بیت کوین

به گفته یک تحلیلگر ارز دیجیتال در X، اندیکاتور میانگین حرکت جهت‌دار (ADX/DI) برای اولین بار در هشت سال گذشته یک تقاطع صعودی را در نمودار ماهانه ایجاد کرده است. این اندیکاتور به دلیل توانایی در شناسایی قدرت روند و تغییر بالقوه روند شناخته می‌شود.

این تحلیلگر با اشتراک‌گذاری نمودار، خاطرنشان کرد که وضعیت کنونی این اندیکاتور به شدت شبیه الگوی آن در سال ۲۰۱۶ است. در آن سال، به دنبال تشکیل این تقاطع، قیمت بیت‌کوین از ۵۰۰ دلار به بالای ۲۰ هزار دلار در دسامبر ۲۰۱۷ رسید.

با این حال، اینکه آیا این سیگنال باز هم موجب افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست. اندیکاتورهای تکنیکال مانند ADX/DI معمولاً دچار تأخیر هستند؛ زیرا از پارامترهای مشتق‌شده از قیمت یا حجم استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، عملکرد تاریخی یک دارایی، تکرار آن نتایج در آینده را تضمین نمی‌کند. بیت کوین و به صورت کلی حوزه کریپتو، اکنون به صورت گسترده‌ای با اقتصاد جهانی در هم تنیده شده‌اند.

قیمت بیت کوین می‌تواند تحت تأثیر ریسک‌های کلان و تصمیمات رگولاتوری، مانند تصمیم اخیر فدرال رزرو برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره، قرار بگیرد.

شکست در سیستم بانکی ایالات متحده؛ بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید؟

این سیگنال خرید همزمان با نگرانی‌های فزاینده درباره سلامت سیستم بانکداری ایالات متحده تشکیل شده است. رویدادهای اخیر، از جمله سقوط ناگهانی قیمت سهام بانک نیویورک کامیونیتی (NYCB)، گمانه‌زنی‌ها را در مورد مشکلاتی نظیر ورشکستگی بخش بانکی افزایش داده است.

با توجه به این نگرانی‌ها، آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران سابق صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، نسبت به چشم‌انداز آینده بیت کوین خوش‌بین است.

بر اساس دیدگاه وی، بروز مشکلات بیشتر در سیستم بانکداری ایالات متحده منجر به تقاضای گسترده برای بیت کوین خواهد شد؛ زیرا فدرال رزرو ایالات متحده از طریق سیاست‌گذاری یا چاپ پول بیشتر، در این موضوع مداخله خواهد کرد. هیز پیش‌بینی می‌کند که در صورت وقوع این موارد، قیمت بیت کوین می‌تواند حتی به ۱ میلیون دلار نیز برسد.

همانطور که در نمودار روزانه مشخص است، قیمت بیت کوین در حال تلاش برای غلبه بر مقاومت ۴۳ هزار دلار است، اما هر بار در این سطح با فشار فروش روبرو می‌شود. در صورت شکست این مقاومت و در ادامه، غلبه بر مقاومت‌های ۴۵ و ۵۰ هزار دلار، قیمت بیت کوین به سمت ۷۰ هزار دلار حرکت خواهد کرد. سطوح حمایت کلیدی قیمت در حال حاضر، سطوح ۳۹۵۰۰ و ۴۰۰۰۰ دلار هستند.

بیت‌کوین، یکی از مهمترین و پیشروترین رمزارزها در جهان است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. ارز بیت‌ کوین، ابتکاری است که به طور کامل از نظریه پول غیرمتمرکز و عدم اعتماد به طرف سوم برخوردار بوده و با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین، توانسته یک شبکه نقل و انتقال پولِ بدون واسطه و غیرمتمرکز را فراهم آورد. این رمزارز با هدف ایجاد امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی ایجاد شده است.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]