فوری / یارانه بهمن ماه واریز شد
فوری / یارانه بهمن ماه واریز شد

یارانه نقدی دهک های ۴ تا ۹ واریز شد.

یارانه مربوط به دهک‌های ۴ تا ۹ به حساب سرپرستان خانوار در ماه بهمن واریز شده است و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت خواهد بود.

پیش تر و در تاریخ ۲۴ بهمن سازمان هدفمندسازی یارانه در اطلاعیه شماره ۳۰ خود اعلام کرده بود که بر اساس اهداف دولت سیزدهم و توجه حداکثری به اقشار محروم جامعه، پرداخت یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۶ از بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود. این یارانه بر اساس دهک‌بندی اعلامی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوارهای دهک‌های اول تا سوم کل کشور واریز می‌شود و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه قابل برداشت خواهد بود.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد بود که به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی ذیل انجام خواهد شد.

 

درحالی که سرپرستان خانوار روز بیستم بهمن ماه منتظر واریز یارانه نقدی بودند، طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در رابطه با علت تعویق در واریز یارانه‌های نقدی به حساب سرپرستان خانوار و تغییر در سیستم یارانه دهی گفت: این کار برای نظم بخشیدن به پرداخت یارانه انجام شده است. با توجه به اینکه چهار زمان برای پرداخت یارانه اشخاص متفاوت وجود دارد، از این پس هر کدام را طبق زمان‌بندی مشخصی پرداخت می‌کنیم که مشکلی وجود نداشته باشد.

گفتنی است، در ابتدای بهمن ماه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود یارانه تشویقی در راستای توسعه بیشتر طرح کالابرگ الکترونیک اجرایی می‌شود.

پیشتر وزیر کار گفته بود: طرح جدید کالابرگ به‌مدت سه‌ماه برای تثبیت قیمت‌ها آغاز شده و تفاوت این با طرح سابق این است که یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش داشت.

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: طرح جدید کالابرگ به‌مدت سه‌ماه برای تثبیت قیمت‌ها آغاز شده و تفاوت این با طرح سابق این است که یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش داشته و ۱۱ قلم کالا کدگذاری شده و به میزان وزن خرید، یارانه تشویقی داده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین شرط حداقل ۲۲۰ هزار خرید حذف شده و هرکس هر مقدار خرید کند، از یارانه تشویقی برخوردار خواهد شد

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]