فانتوم در اوج / رشد قیمت FTM تا کجا ادامه دارد؟
فانتوم در اوج / رشد قیمت FTM تا کجا ادامه دارد؟

در پی افزایش ۶۷ درصدی قیمت طی هفته گذشته، منطقه مقاومت ۰.۶۵ دلار هم شکسته شد و قیمت در سطح ۰.۷۵ دلار، یک سقف سالانه جدید ایجاد کرد.

قیمت فانتوم (FTM) اخیرا روندی صعودی پیدا کرده و همزمان با آن، ارزش بازار این رمزارز هم در حال رسیدن به مرز ۲ میلیارد دلار است. با ادامه روند صعودی در کل بازار کریپتو، آلتکوین‌ها نیز در حال تجربه افزایش قیمت هستند و توکن FTM می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و سقف‌ قیمتی جدیدی را به ثبت برساند.

پس از ماه‌ها نزول، قیمت FTM بالاخره موفق شد روند نزولی خود را معکوس کرده و بر مقاومت بالاسری خود غلبه کند. قیمت فانتوم در حال حاضر بالاتر از مرز روانی ۰.۵۰ دلار قرار گرفته است.

در پی افزایش ۶۷ درصدی قیمت طی هفته گذشته، منطقه مقاومت ۰.۶۵ دلار هم شکسته شد و قیمت در سطح ۰.۷۵ دلار، یک سقف سالانه جدید ایجاد کرد.

طبق داده‌ها، تقاضا برای این ارز دیجیتال افزایش یافته است. این موضوع با افزایش قابل‌توجه ۲۸۰ درصدی حجم معاملات روزانه فانتوم تایید می‌شود که قدرت روند صعودی آن را نشان می‌دهد.

در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) فانتوم نیز طی هفته گذشته افزایش یافته و اکنون به منطقه اشباع خرید رسیده است. همچنین به نظر می‌رسد که میانگین‌های متحرک نمایی به زودی یک تقاطع طلایی را ایجاد کنند که سیگنالی برای ادامه صعود محسوب می‌شود.

در پی افزایش تقاضا برای آلتکوین‌ها و فراتر رفتن قیمت بیت کوین از مرز ۶۵ هزار دلار، توکن FTM به دنبال ثبت سقف‌های قیمتی جدید است.

در صورتی که قیمت این ارز دیجیتال از سطح ۲۳.۰۶ درصد فیبوناچی فراتر برود، می‌تواند تا مقاومت ۱ دلار افزایش یابد. در صورت ادامه روند صعودی، قیمت FTM حتی می‌تواند به ۲ دلار (سطح ۶۱.۸۰ درصد فیبوناچی) نیز برسد.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

پروژه فانتوم در سال ۲۰۱۸ توسط دکتر آن بی انگ ایک (Ahn Byung Ik)، دانشمند علوم کامپیوتر در کره‌جنوبی تاسیس شد. او تا قبل از تاسیس این پروژه، به عنوان رئیس انجمن فناوری‌های غذایی در کره مشغول به کار بود. ایک در سال ۲۰۱۹ از پروژه کناره‌گیری و از فوریه ۲۰۱۹ تا به امروز، توسط بنیاد این ارز رهبری می‌شود. بنیاد این ارز تیمی متشکل از ۲۸ مهندس، دانشمند، محقق، طراح و کارآفرین است.

رمزارز بومی شبکه فانتوم، با نماد FTM نمایش داده می‌شود که برای مواردی همچون حاکمیت، پرداخت‌ها و کارمزد شبکه استفاده می‌شود. در مجموع ۳.۱۷۵ میلیارد از این توکن وجود دارد که ۲.۸ میلیارد آن تا آگوست ۲۰۲۳ در گردش بوده است. این ارز به عنوان توکن اصلی شبکه، هم به صورت توکن شبکه ERC۲۰ در اکوسیستم اتریوم و توکن شبکه BEP۲ در اکوسیستم بایننس در دسترس است. FTM همچنین از یک ویژگی به نام لیکوئید استیکینگ Liquid Staking بهره می‌برد که به موجب آن سهامداران می‌توانند توکن‌های خود را  به عنوان وام در Finance سپرده کنند. این سیستم مجموعه‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه شده توسط  این شبکه است.

تمرکز این پروژه بر پشتیبانی از توسعه اپلیکیشن‌های DApp و جایگاه متمایز آن در دنیای ارزهای دیجیتال است. از دیگر جنبه‌های‌ منحصر به فرد، وجود اکوسیستمی غنی از ابزارهای ماژولار است که برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و سرعت توسعه بلاکچین طراحی شده است. همانطور که اشاره شد، این ارز یک بلاکچین متن باز است و کدهای آن در Github در دسترس عموم قرار دارد. بنابراین هر توسعه دهنده‌ای که تمایل داشته باشد می‌تواند با استفاده از کدها و APIهای آن، زنجیره‌ای جدید در بلاکچین ایجاد کند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]