عملیات سری نهنگ های ریپل!
عملیات سری نهنگ های ریپل!

این نقل و انتقالات نهنگ‌ها اگرچه فعالیت درون زنجیره‌ای بالایی را نمایش می‌دهد، اما گمانه‌زنی‌هایی را در مورد تغییر روند قیمت در آینده به وجود آورده است. پس از ثبت تراکنش‌های نهنگ‌ها، قیمت ریپل افت جزئی داشت و همین موضوع موجب افزایش گمانه‌زنی‌ها شد.

طبق داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم ردیابی ویل آلرت (Whale Alert)، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۱.۸ میلیون ریپل به ارزش ۱۷۶.۳۱ میلیون دلار در دو تراکنش بزرگ منتقل شده است.

در تراکنش اول، رقم چشمگیر ۲۵۰ میلیون ریپل بین کیف پول‌های ناشناس انتقال داده شده و در تراکنش دوم، ۲۱.۸۰ میلیون ریپل از آدرس “Rzn…” که متعلق به یک نهنگ شناخته شده است، به صرافی متمرکز بیت‌استمپ (Bitstamp) منتقل شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که داده‌های قبلی و فعلی ویل آلرت نشان می‌دهند که تراکنش‌های نهنگ‌های ریپل به طور خاص به دو صرافی بیت‌استمپ و بیتسو (Bitso) افزایش یافته است.

این نقل و انتقالات نهنگ‌ها اگرچه فعالیت درون زنجیره‌ای بالایی را نمایش می‌دهد، اما گمانه‌زنی‌هایی را در مورد تغییر روند قیمت در آینده به وجود آورده است. پس از ثبت تراکنش‌های نهنگ‌ها، قیمت ریپل افت جزئی داشت و همین موضوع موجب افزایش گمانه‌زنی‌ها شد.

قیمت ریپل در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۴ درصد کاهش را تجربه کرده و اکنون در محدوده ۰.۶۴۴۸ دلاری معامله می‌شود. ریپل در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت ۱۵.۹۷ درصدی بوده و در ماه گذشته نیز، ۲۸.۱۷ درصد رشد داشته است.

در این میان، داده‌های مشتقات ریپل نشان از تداوم روند صعودی آن دارند و با پامپ اخیر این آلت کوین همسو هستند.

داده‌های کوین گلس (CoinGlass) افزایش ۹۷.۷۵ درصدی در حجم معاملات و افزایش ۲.۵۲ درصدی در سود باز معاملات را نشان می‌دهند. این داده‌ها، صعودی بودن ریپل و آمادگی معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری در پوزیشن‌های لانگ و رسیدن به هدف ۱ دلاری را نشان می‌دهند.

در این میان، دارک دیفندر (Dark Defender)، تحلیلگر برجسته رمزارزها نیز رسیدن ریپل به هدف ۱ دلار را با توجه به همکاری استراتژیک با شبکه Alexar و همچنین اندیکاتورهای ریپل، پیش‌بینی می‌کند.

ریپل چیست؟

ریپل لبز (Ripple Labs) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP را توسعه داد و پشتیبانی می‌‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، هدف ریپل این نبود که بانک‌ها را از بین ببرد، بلکه این بود که خدمات بانک‌ها را بهتر کند و انتقال بین‌المللی پول را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. در حقیقت ریپل قصد داشت به نسخه غیرمتمرکز شبکه‌ای مانند سوییفت (SWIFT) تبدیل شود.

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و مؤسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید، نه خود آن.

ریپل با XRP فرق دارد!

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به‌سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می‌خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ اما وقتی ارز دیجیتال XRP می‌خرید الزاماً روی ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

البته در بین جامعه ارزهای دیجیتال وقتی نام ریپل به میان می‌آید، منظور همان ارز دیجیتال XRP است؛ اما لازم است بدانیم که این دو مفهوم در حقیقت با یکدیگر متفاوت هستند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]