دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 135502
  • 30 سپتامبر 2024 - 17:45
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رشد بیش از ۲۰۰ درصدی اسقاط خودرو

رشد بیش از ۲۰۰ درصدی اسقاط خودرو
رشد بیش از ۲۰۰ درصدی اسقاط خودرو

اکوایران: رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: از ابتدای امسال تاکنون اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به شش ماهه سال قبل، بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اکوایران؛‌ مهران سالاریه، از ستاد نوسازی ناوگان، در نشست اعضای مجمع مراکز اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد که از ۱۶۰ هزار خودروی فرسوده پذیرش شده، بخشی اسقاط شده و مابقی در حال طی مراحل اسقاط هستند. او تأکید کرد که این خودروها از چرخه خارج شده‌اند و صرفه‌جویی سوخت مورد نظر دولت نیز محقق شده است.

 از ابتدای امسال تاکنون، اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به شش‌ماهه مشابه سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته و پیش‌بینی می شود با تداوم این روند، تا پایان سال جاری این میزان رشد به ۵۰۰ درصد خواهد رسید. در چهار سال گذشته، یعنی از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در مجموع ۵۷ هزار خودرو اسقاط شده است در حالی که فقط سال گذشته، ۷۲ هزاردستگاه خودرو اسقاط شده بود.

به گفته تحلیلگران بازار خودرو رشد سرمایه‌گذاری در بازار اسقاط خودروهای فرسوده نشان از آن دارد که این روند افزایشی جذابیت‌های جدیدی را در این بازار به وجود آورده است. بسیاری از مراکز اسقاط که در گذشته غیرفعال بودند، دوباره فعال شده‌اند و سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

البته سرمایه گذاری در این بازار با ریسک هایی نیز همراه است و فعالان باید با دیدگاه بلندمدت وارد این حوزه شوند، زیرا افرادی که به دنبال سود مقطعی هستند، معمولاً با زیان مواجه می‌شوند.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
قیمت‌گذاری دستوری تا چه حدی با بحران خودروسازی در ارتباط است؟ 30 سپتامبر 2024

قیمت‌گذاری دستوری تا چه حدی با بحران خودروسازی در ارتباط است؟

اکوایران: ایران‌خودرو در قرعه‌کشی اخیر محصولات خود، در حالی رانت قابل توجهی را به برندگان توزیع کرد که شرایط مالی شرکت همچنان نامساعد است.

ابطال دو مصوبه در واردات خودرو/ شرط جدید واردات چیست؟ 30 سپتامبر 2024

ابطال دو مصوبه در واردات خودرو/ شرط جدید واردات چیست؟

هیات عمومی دیوان عدالت اداری، نامه وزارت صمت که بر اساس آن مقرر شده است «واردات محصولات تولیدی خودرو در داخل کشور توسط دیگر شرکت‌های خودروساز یا شرکت‌های وارداتی امکان‌پذیر نیست» را از تاریخ تصویب ابطال کرد.

خودرویی که قیمتش ۲ هزار درصد رشد کرد! 30 سپتامبر 2024

خودرویی که قیمتش ۲ هزار درصد رشد کرد!

اکو ایران : مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی قیمت بازاری خودروها در بازه ۹۶ تا ۱۴۰۳ پرداخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.