دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 141112
  • 20 اکتبر 2024 - 23:45
  • 13 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خواب بازار خودرو در روز طوفانی ارز و سکه + جدول قیمت

خواب بازار خودرو در روز طوفانی ارز و سکه + جدول قیمت
خواب بازار خودرو در روز طوفانی ارز و سکه + جدول قیمت

اکوایران: هرچند امروز نرخ دلار و سایر بازارهای موازی نوسان شدیدی داشت، اما بازار خودرو نسبتا آرام بود و تغییرات قیمتی ناچیزی را تجربه کرد.

به گزارش اکوایران، در هفته گذشته به دفعات شاهد افزایش نرخ دلار بودیم و انتظار می‌رفت قیمت خودروهای داخلی نیز با افزایش قابل توجهی همراه شود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت این داخلی‌ها و مونتاژی‌ها نسبت به نوسانات ارزی واکنش کمتری نشان داده است. کارشناسان معتقدند که افزایش عرضه خودروهای داخلی و کاهش تقاضا، یکی از دلایل ثبات بازار خودرو است.

کاهش تقاضا در بازار خودرو به دلیل افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته و عدم اطمینان از آینده نرخ ارز و بازارهای موازی، باعث شده است تا بازار خودرو به نوسانات نرخ دلار واکنش کمتری نشان دهد. فعالان بازار معتقدند تا زمانی که وضعیت اقتصادی بهبود نیابد و قدرت خرید مردم افزایش نیابد، این روند ادامه خواهد داشت.

ارزیابی بازار نشان می‌دهد امروز «پژو i 207 اتوماتیک TU5P» با افزایش ۵ میلیونی بیشترین رشد قیمت در بازار را تجربه کرد، بیشترین کاهش قیمت هم به «رانا پلاس» با افت ۴ میلیونی رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس۶ دنده توربو»، «پژو i 207 اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل ۱۴۰۲ و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اکوایران، «دنا پلاس۶ دنده توربو» در بازار ۹۲۱ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» با افزایش ۵ میلیون تومانی در بازار ۸۸۲ میلیونی تومانی شد. به گزارش اکوایران، امروز «هایما S7پلاس» هم در بازار یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت، این خودرو روز گذشته رکورد رشد قیمت را شکسته بود.

ارزیابی‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار ۹۲۵ میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی ۳ میلیون تومانی داشت. «رانا پلاس» هم امروز در بازار ۶۳۶ میلیون خورد و کاهشی ۴ میلیون تومانی داشت و «پژو پارسLX» مدل ۱۴۰۲ هم ۸۴۰ میلیون تومان شد و تغییر قیمت نداشت.

اکوووو 29

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل ۱۴۰۲، «کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار ۷۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افزایشی ۳ میلیونی قیمت داشت. خانواده کوییک هم نوسان قیمت داشتند، امروز «کوییک‌R دنده‌ای» مدل ۱۴۰۲ در بازار ۴۲۰ میلیون تومانی ماند، اما «کوییک‌R اتومات» در بازار  هم ۵۶۰ میلیون تومان قیمت خورد و افزایشی ۲ میلیون تومانی داشت. «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار ۴۱۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. به گزارش اکوایران بررسی بازار نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار ۴۱۸ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت و «اطلس» هم در بازار ۵۱۸ میلیون تومانی شد.  

اکو 29

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
دو خودرویی که به صورت هایپر فوق العاده فروخته می شوند / متقاضیان خودرو بخوانند 20 اکتبر 2024

دو خودرویی که به صورت هایپر فوق العاده فروخته می شوند / متقاضیان خودرو بخوانند

اکو ایران : یک خودروساز خصوصی دو محصول خود را به صورت نقدی به مشتریان واگذار می کند.

رد ادعای خودرویی شهرداری تهران توسط گمرک / تاکسی ها و اتوبوس های پایتخت گم شدند؟ 19 اکتبر 2024

رد ادعای خودرویی شهرداری تهران توسط گمرک / تاکسی ها و اتوبوس های پایتخت گم شدند؟

اکو ایران : گمرک طی اطلاعیه ای ادعای شهرداری تهران را رد کرد.

ویراژ هایما در بازار امروز + جدول قیمت 19 اکتبر 2024

ویراژ هایما در بازار امروز + جدول قیمت

اکوایران: تحلیل بازار خودرو نشان می‌دهد که در حالی که قیمت بیشتر خودروهای داخلی در روز گذشته تغییرات محسوسی نداشته است، قیمت خودرو «هایما S7 پلاس» با افزایش قابل توجهی روبرو شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.