تعیین تکلیف مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
تعیین تکلیف مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

در این چند ماهه اخیر اکثر نمایندگان مجلس در محافل و مجالس وموقعیت‌های مختلف از پیگیری واجرای اعتبار ۹همت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری دادسخن می دهند.

به گزارش نبض بازار، سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.

در این چند ماهه اخیر اکثر نمایندگان مجلس در محافل و مجالس وموقعیت‌های مختلف از پیگیری واجرای اعتبار ۹همت متناسب و همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری دادسخن می دهند.چرا رییس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس  در اوایل امسال دو بار با دیوان محاسبات کشور در خصوص تعیین تکلیف وهزینه کرد ردیف اعتباری مذکور مکاتبه کرده است؟اصولاً یاچنین موردی صحت ندارد واین سخنان به نوعی همراهی با دولت در توجیه ناکارآمدی برای عدم  اجرای یک ماده مصوب قانون بودجه است.یا صحت دارد ومکاتبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با دیوان محاسبات کشور در این مورد برای به ظاهر رضایت  بازنشستگان وبهره برداری جهت اهداف شخصی وتبلیغاتی است.

آیا این اعلام دولت در کمیسیون‌های مرتبط یا در صحن علنی مجلس بوده است یا در گفتگو‌های محدود وخصوصی با افراد خاص مطرح شده است ؟

چرا نمایندگان مجلس در زمان تصویب لایحه ترمیم حقوق  پیشنهادی دولت،  حقوق شرعی و قانونی  ۱۷۰۰۰۰۰نفر بازنشسته کشوری وخانواده تحت تکفل آنان را نادیده گرفتند وبه جای نظارت وتاکید بر اجرای ماده قانونی مصوب مجلس  توسط دولت، سکوت اختیار کردند.

با استناد به مصوبات دولت، اعتبار اجرای ماده قانونی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری از محل واگذاری سهم دولت از سهام شرکت مجتمع آلومینیوم جنوب در نظر گرفته شده است .مصاحبه‌ها، وپیگیری‌های مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص عقد قرار داد با سازمان خصوصی سازی، ومکاتبه با سازمان برنامه و بودجه به منظور فروش، جابجایی ویا تغییر سهام به منظور نقد کردن ۹همت جهت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ووعده اجرا در نیمه اول سال جاری چه توجیهی داشته وبا چه اهدافی مطرح میشود؟

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]