دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 143028
  • 27 اکتبر 2024 - 23:45
  • 7 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ایران خودرو، پژو را گران می کند / واکنش بازار به افزایش قیمت برند محبوب

ایران خودرو، پژو را گران می کند / واکنش بازار به افزایش قیمت برند محبوب
ایران خودرو، پژو را گران می کند / واکنش بازار به افزایش قیمت برند محبوب

اکو ایران : بررسی اطلاعات منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد این خودروساز در نیمه دوم سال پیش بینی کرده تا قیمت گروه پژو را افزایش دهد.

به گزارش اکو ایران، قیمت گروه پژو در نیمه دوم سال جاری به نسبت نیمه اول به طور میانگین حدود ۳۴ درصد افزایش می یابد.

ایران خودرویی ها در بازه فروردین تا شهریور ۱۴۰۳ به طور میانگین هر دستگاه از محصولات خود با برند پژو را با قیمتی حدود ۳۸۰ میلیون تومان برای مشتریان فاکتور کردند. اما ایران خودرویی ها پیش بینی کردند در نیمه دوم امسال به طور میانگین هر دستگاه از محصولات خود با برند پژو را حدود ۵۰۷ میلیون تومان بفروش برساند.

بنابراین شاهد هستیم که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص قصد دارد تا در نیمه دوم سال جاری قیمت میانگین هر دستگاه پژو را بیش از ۱۲۷ میلیون تومان افزایش دهد.

به طور معمول افزایش قیمت کارخانه ای محصولات شرکت های خودروساز با فاصله اندک روی قیمت های بازاری نیز اثر گذاشته و نمودار قیمت خودروها در بازار را افزایشی می کند.

بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می دهد که بازار خودرو در شرایط فعلی در رکود قرار دارد و داد و ستد چندانی در بازار اتفاق نمی افتد. حال سوال اینجاست که در شرایط رکوردی بازار افزایش قیمت کارخانه ای می تواند مجوزی برای افزایش قیمت بازاری صادر کند؟

برخی از تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت کارخانه ای در شرایط فعلی می تواند قیمت خودروها را روی کاغذ افزایشی کند اما این امکان وجود ندارد که چُرت بازار به این راحتی ها پاره شده و شاهد حضور مشتریان به صورت گسترده در بازار باشیم.

اما در نقطه مقابل برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت کارخانه ای خود می تواند آن دسته از سرمایه گذاران را که پیش تر به قصد سرمایه گذاری و دریافت سود در بازار حاضر بودند را بار دیگر به عرصه می کشاند و آنها وارد بازار خواهند شد. این بخش از متقاضیان این ایده را دارند که با خرید خودروها در شرایط فعلی و چند ماه صبر می توانند خودروهای در اختیار خود را با قیمت بالاتر بفروشند.

باید منتظر ماند و دید در ادامه فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری به شرط گران شدن خودرو در مبدا کدام یک پیش بینی های مورد اشاره اتفاق خواهد افتاد و واکنش احتمالی بازار به رشد قیمت محصولات گروه پژو چه خواهد بود؟   

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شکاف مدیریتی صنعت خودرو بین ایران و اروپا چقدر است؟ 27 اکتبر 2024

شکاف مدیریتی صنعت خودرو بین ایران و اروپا چقدر است؟

اکوایران: داده‌های بزرگترین تولید کنندگان خودرو در اروپا و دو غول خودروسازی کشور ما نشان می‌دهد که بعد از همه‌گیری کرونا، مدیریت صنعت خودروسازی در ایران روندی معکوس نسبت به خودروسازان اروپایی داشته است.

دستور ویژه دادستان تهران از عرضه خودروهای وارداتی 26 اکتبر 2024

دستور ویژه دادستان تهران از عرضه خودروهای وارداتی

اکوایران: دادستان تهران اعلام کرد که دستور عرضه چند هزار خودروی وارداتی صادر شده و سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی مجدداً فعال شده تا این خودروها به متقاضیان ارائه شود.

بازار خودرو باز هم خلاف جهت حرکت کرد: صعود در روز کاهشی + جدول 26 اکتبر 2024

بازار خودرو باز هم خلاف جهت حرکت کرد: صعود در روز کاهشی + جدول

اکوایران: شاخص قیمت خودرو در بازار داخلی و مونتاژی نسبت به هفته گذشته رشد محسوسی داشت. جالب آن‌که بعد از روزها دلار و سکه کاهشی شد و بورس سبز، رفتار قابل انتظار برای خودرو پیروی از دلار بود که البته این کار را نکرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.