پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 16725
  • 14 آگوست 2023 - 21:13
  • 175 بازدید
  • ۰ دیدگاه

غول کادیلاک هم تسلیم شد

غول کادیلاک هم تسلیم شد
غول کادیلاک هم تسلیم شد

حساب کادیلاک از دیگر برندهای گروه جنرال موتورز و حتی آمریکا جداست. کادیلاک تافته جدا بافته ایست که حتی در دوران افول خودروسازی آمریکا هم همچنان غرور و وقار خود را حفظ کرد. در میان محصولات سالهای اخیر کادیلاک این اسکالید بود که بار دیگر محصولات ضعیف کادیلاک را به دوش کشید. اما حالا کادیلاک اسکالید هم مجبور است از موضع خود کوتاه بیاید و دیدگاه خود به جهان را تغییر دهد.

کادیلاک اسکالید از همان روز اول تکلیفش مشخص بود. اسکالید باید از هرچه چیزی که جنرال موتورز داشت بیشترین و بهترین را یدک می‌کشید. یک شاسی بلند بزرگ و لوکس که یک پیشرانه حجیم داشت و نهایت تجمل کادیلاک را به نمایش می‌گذاشت.

slade

نسل جدید کادیلاک اسکالید نیز از این قاعده مستثنی نبود و کادیلاک با عرضه نسخه v ، اسکالید را به اوج خود رساند. اسکالید v حالا علاوه بر تمام تجمل اسکالیدهای معمولی مجهز به بهترین پیشرانه جنرال موتورز هم شده بود. یک پیشرانه ۶٫۲ لیتری مجهز به توربوشارژ که قدرت دیوانه وار ۶۸۲ اسب بخار را تولید می‌کرد. در کلاس شاسی بلندهای بزرگ هیچ خودروی دیگری وجود نداشت که یارای رقابت با پیشرانه حجیم اسکالید v را داشته باشد.

523734-cadillac-escalade-v-2023-puissance-escaladee-a-682-chevaux

اما حالا اسکالید هم مجبور است دستانش را به نشانه تسلیم بالا برده و با موج برقی شدن خودروها همراه شود.

به تازگی نسخه جدید از اسکالید با پسوند IQ معرفی شده که علاوه بر زبان طراحی جدید کادیلاک مانند تمام محصولات آینده این برند تمام برقی است.

107283654-1691548529640-Cadillac_Escalade_IQ

جالب اینجاست که کنار گذاشتن پیشرانه حجیم و رویایی اسکالید وی باعث نشده که اسکالید آی کیو جلوی برادر بزرگ تر خود کم بیاورد. این کادیلاک تمام برقی ۷۵۰ اسبخار قدرت دارد. ۶۸ اسب بخار بیشتر از قوی‌ترین نسخه بنزینی!

2025-Cadillac-Escalade-IQ-2-scaled

دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان می‌گویند عمر بنزینی‌های خالص تمام شده. چرا که حتی اگر محدودیت‌های استانداردهای جدید آلایندگی و زیست محیطی را در نظر نگریم، دیگر پیشرانه‌های بهتری ارائه نخواهد شد. این افراد معتقدند صنعت خودرو از حداکثر پتانسیل پیشرانه‌های بنزینی استفاده کرده و حالا برای بهتر شدن مجبور است به سمت خودروهای هیبریدی یا تمام برقی حرکت کند.

2024-cadillac-escalade-iq-all-electric-suv-gets-unofficially-shown-from-inside-out_10

اسکالید آی کیو بیش از ۱۳۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت و در کابین خود نیز آخرین مدهای طراحی کادیلاک را رعایت کرده. محصولات برقی کادیلاک مانند آی کیو و سلستیک ولیعهدان این تاج و تخت به حساب می‌آیند و حالا اجداد  آنها که سالها برای حفظ جایگاه خود جنگیده‌اند امیدوارند این نسل متفاوت بتواند تاج و تخت کادیلاک را در برابر قدرت‌های جدید مانند تسلا حفظ کنند.

image_2023-08-14_14-04-10

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.