شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 44365
  • 22 نوامبر 2023 - 16:12
  • 101 بازدید
  • ۰ دیدگاه

واردات این خودرو از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شد

واردات این خودرو از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شد
واردات این خودرو از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شد

اکو ایران : دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داد تا واردات خودروی آمبولانس در صورتی که امکان تامین آن از محل تولید داخل وجود نداشته باشد از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی، معاف شود.

به گزارش اکو ایران، دولت لایحه بودجه پیشنهادی خود را برای سال آینده در حالی تقدیم مجلس کرد که همچنان واردات آمبولانس در صورتی که امکان تامین آن از منابع تولید داخل وجد نداشته باشد از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف خواهد بود.

واردات آمبولانس در سال های گذشته نیز از پرداخت عوارض گمرکی و حقوق ورودی معاف بود. آن طور که بودجه نویسان در لایحه پیشنهادی دولت برای دخل و خرج در سال آینده آمده است بر اساس بند (ج) تبصره ۶ لایحه بودجه سال آینده که به موضوع عوارض و مالیات بخش‌های مختلف باز می‌گردد، واردات خودروی آمبولانس در صورت عدم امکان تأمین از محل تولید داخل توسط سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور، جمعیت هلال‌احمر و بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کشور و خیرین بیمارستان‌ساز با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین آمبولانس فوریت‌های اجتماعی توسط سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۳ از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی، معاف است.  

شرکت های خودورساز تلاش هایی برای تامین آمبولانس مورد نیاز مراکز درمانی انجام دادند اما این تلاش ها نتوانست تمام آمبولانس نیاز کشور به آمبولانس را پوشش دهد و سیاست گذار کلان برای رفع نیاز بخش بهداشت و درمان چاره را در این دید تا واردات خودروی آمبولانس را ا پرداخت هر گونه عوارض گمرکی و حقوق ورودی معاف کند.

با توجه به اینکه این مساله در قالب پیشنهاد از سوی دولت مطرح شده و باید در نهایت نمایندگان درباره آن نظر دهند پیش بینی می شود تا نمایندگان همانند گذشته با این پیشنهاد دولت ذیل لایحه بودجه موافقت کنند. موافقت نمایندگان و انعکاس آن در لایحه بودجه ۱۴۰۳ سبب می شود مدیران بیمارستانی و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی با خیال راحت بتوانند نسبت به تامین لجستیک مورد نیاز خود با قیمت های متعادل تر، اقدام کنند.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.