او گفت در پیگیری‌هایی که انجام داده قرار است تمام استانداردها و ضوابط تخریب رعایت شود. هفته گذشته تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج هنرمندان تئاتر را نگران کرده بود. آنها به دنبال تحقق وعده قدیمی شهرداری درخصوص خرید ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج و الحاق آن به این مجموعه هنری و فرهنگی بودند. پریسا مقتدی مدیر […]

او گفت در پیگیری‌هایی که انجام داده قرار است تمام استانداردها و ضوابط تخریب رعایت شود.

هفته گذشته تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج هنرمندان تئاتر را نگران کرده بود. آنها به دنبال تحقق وعده قدیمی شهرداری درخصوص خرید ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج و الحاق آن به این مجموعه هنری و فرهنگی بودند.

پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج گفته است که حدود یک هفته است که متوجه شده‌اند ساختمان مجاور قرار است به‌ طور کامل تخریب شود و به هر حال ۳۰ سال از ساخت آن ساختمان می‌گذرد و این دو بنا در گذر زمان به نوعی به یکدیگر تکیه داده‌اند.

به گفته او از روند تخریب ساختمان مجاور عکس‌ و فیلم‌هایی برای بخش‌های مختلف در شورای شهر، وزارت ارشاد و شهرداری تهران ارسال کرده‌اند، اما به‌ نظر می‌رسد که نه‌تنها توسعه یکی از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های تهران در اولویت مسئولان نیست که برای مراقبت از آن نیز بنایی ندارند.

علیرضا نادعلی رییس کمیته هنر شورای شهر تهران می‌گوید برای تخریب ساختمان کناری از تخریب‌گران متخصص استفاده شده و در خصوص توسعه این بنا رایزنی شده که ساختمان دیگری برای ایجاد موزه تئاتر و… داده شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]