رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در گفت‌وگو با اکوایران با اشاره به این قاعده قانونی از اقداماتی می‌گوید که سبب کاهش زباله‌گردی شده است: «هیچ پیمانکاری حق ندارد، کودک استخدام کند، قراردادی که می‌بندیم یکی از الزاماتش عدم استفاده از کودک است.» او اما با قاطعیت می‌گوید که در مدت اخیر بیش […]

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در گفت‌وگو با اکوایران با اشاره به این قاعده قانونی از اقداماتی می‌گوید که سبب کاهش زباله‌گردی شده است: «هیچ پیمانکاری حق ندارد، کودک استخدام کند، قراردادی که می‌بندیم یکی از الزاماتش عدم استفاده از کودک است.»

او اما با قاطعیت می‌گوید که در مدت اخیر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد زباله‌گردی جمع شده است. محمدی دلایل این موضوع را نوع قرارداد، مشخص کردن ذی‌نفع واحد، پلمپ ضایعات فروشی‌ها و مختل کردن منفعت اقتصادی افراد دخیل در این چرخه عنوان می‌کند. او می‌گوید در دو ماه اخیر بیش از ۱۴۰۰ تن زباله خشک غیرمجازی جمع‌آوری شده، توقیف شده است. او تاکید دارد: «بیش از ۶ هزار زباله گرد در سطح تهران وجود داشت که اکنون بیش از پنج هزار نفر از آنها دیگر وجود ندارند، زیرا منفعت اقتصادی‌شان مختل شده است.»

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]