پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 131019
  • 14 سپتامبر 2024 - 17:33
  • 22 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ماجرای تلفن زاکانی وچمران درخصوص طرح سوال از شهردار/ درماجرای املاک روسفید هستیم

ماجرای تلفن زاکانی وچمران درخصوص طرح سوال از شهردار/ درماجرای املاک روسفید هستیم
ماجرای تلفن زاکانی وچمران درخصوص طرح سوال از شهردار/ درماجرای املاک روسفید هستیم

اکوایران : علیرضا زاکانی شهردار تهران درخصوص دلیل عدم حضور خود درصحن شورای شهر برای پاسخ به سوال نشانی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توضیح داد .

ران با خبرنگاران درباره موضوعات مالی و اقتصاد شهری در مورد نامه یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تحقیق و تفحص از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، گفت: این موضوع حق مسلم شورای شهر تهران است و ما به شدت از هر چیزی که به شفافیت کمک کند، استقبال می‌کنیم.

زاکانی با اشاره به طرح سوال یکی دیگر از اعضای شورا در مورد سرانجام ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی،گفت: از طرح سوال نیز به شدت استقبال می‌کنم و حتی به رئیس شورای شهر زنگ زدم که چون می‌خواهم به مأموریت بروم آماده هستیم که در این خصوص صحبت کنیم و از آقای چمران خواستم که پاسخ ما را در دستور کار قرار دهند؛ اما ابتدا ایشان عنوان کرد که اگر اصرار دارید باشد بیایید صحبت کنیم؛ البته بعدا بررسی کردند و گفتند که قبل از طرح سوال باید تذکر مطرح می‌شد و باید رویه قانونی طرح سوال طی می‌شد. هرچند که ما مصمم بودیم که پاسخ دهیم اما بعدا برخی‌ها مطرح کردند که ما نمی‌خواهیم جواب دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه من به شخصه از هرچیزی که موجب شفافیت موضوعات شود استقبال می‌کنم، گفت: ما بی‌عیب و نقص نیستیم؛ اما در راستای شفاف شدن موضوعات کمک می‌کنیم.

وی در مورد سوال سرانجام ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز اظهار کرد: این موضوع ۹۲ پلاک را در بر می‌گیرد که ۹۲ پرونده ساخت هم دارد؛ اما بخشی از این موضوع برای شهرداری تهران است و بخش عمده‌ای از آن برای سایر نهادها، سازمان‌ها و دولت است و هنر ما این بود که موضوعات را شناسایی کرده و پرونده را به کمیسیون ماده ۵ برده و مجوز گرفتیم. به عنوان مثال ۶۰ هکتار برای وزارت راه و شهرسازی است که پرونده هم دارد و. اینکه چه زمانی بخواهد پروسه ساخت را آغاز کند را نمی‌دانیم.

طرح

  لطف‌الله فروزنده معاون مالی شهرداری تهران نیز که در این جلسه حضور داشت با اشاره به عملکرد موفق سازمان املاک در شناسایی املاک و سنددار کردن املاک، افزود: ما از تحقیق و تفحص استقبال می‌کنیم و رویمان در این زمینه سفید است و حرف‌های زیادی در این باره داریم.

هفته گذشته نرجس سلیمانی طرح تحقیق و تفخص از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در دوره ‎زاکانی را در صحن شورای شهر مطرح کرد .

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
18 سپتامبر 2024

نگاهی به مساله مسکن ۲۵ متری

به همین بهانه در «متراژ» این هفته، سوژه آپارتمان‌های کوچک متراژ پیگیری شده است. در بخش نخست به سابقه طرح و سناریوهای هزینه‌ای آن برای خریداران پرداخته شده و در ادامه محمود اولاد، کارشناس اقتصاد شهری ابعاد فنی طرح را تحلیل کرده و به این پرسش پاسخ داده است که میکروآپارتمان‌ها برای بازار مسکن ایران […]

18 سپتامبر 2024

انتخاب جبری در بازار مسکن

به گزارش اکوایران، اخیرا خبر کلنگ‌زنی پروژه مسکن ۲۵ متری در ماهدشت کرج منتشر شد، پروژه‌ای که اداره کل راه و شهرسازی استان البرز رسما از مخالفت وزارت راه و شهرسازی با آن خبر داد.  امروز نیز، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اظهارنظری گفت:‌ این وزارتخانه هیچ مصوبه‌ای در خصوص […]

18 سپتامبر 2024

مسئولیت حفاظت از آثار ارزشمند هنری شهرداری با کیست؟

نادعلی یادآوری کرد: در زمان حساسی هستیم که گاهی اتفاقات در رسانه‌ها به گونه‌ای مطرح می‌شود که شاید با واقعیت متفاوت باشد اما زمانی که پاسخ داده می‌شود دیگر مخاطب آن را باور نمی‌کند.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.