پیش بینی بورس امروز ۷ آذر  /  ۱۹۲ میلیارد تومان از بازار خارج شد!
پیش بینی بورس امروز ۷ آذر  /  ۱۹۲ میلیارد تومان از بازار خارج شد!

بازار همانند روزهای گذشته در سکون و رکود گرفتار شده است. شاخص در محدوده ۲ میلیونی باقی مانده است و دامنه نوسانات روزانه آن کوتاه است.

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام تغییرات اندکی کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۷ آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل هزار و ۶۴۷ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۱۹۴ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۹ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش ۳ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور)، شرکت سالمین (غسالم) و شرکت دارویی رازک (درازک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت پاکدیس (غدیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ولغدر (شرکت لیزینگ خودرو غدیر)، کترام (شرکت تولیدی کاشی تکسرام) و وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت سرمایه گذاران تدبیرگران (سدبیر) و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۶۰ نماد صف خرید داشتند و ۵۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش یک  درصدی به ۲۴۸ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معاملات دیروز بورس تهران با رشد شاخص کل آغاز شد و تا یک ساعت تداوم داشت. اما پس از آن شاخص روند نزولی پیدا کرد اما در نهایت کمی بالاتر از روز قبل ایستاد.

 نمادهای فملی، رمپنا و کگل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی  شد و ۱۹۲ میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای خساپا، وبملت، ثپردیس، فملی، شپنا، وسالت، ذوب، وتجارت، شستا و اخابر  بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام افت کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش ۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان رسید.

بنابراین بازار همانند روزهای گذشته در سکون و رکود گرفتار شده است. شاخص در محدوده ۲ میلیونی باقی مانده است و دامنه نوسانات روزانه آن کوتاه است. در چنین شرایطی تنها می‌توان انتظار داشت نوسان بازار کم باشد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]