جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 134360
  • 26 سپتامبر 2024 - 22:32
  • 12 بازدید
  • ۰ دیدگاه

درخواست انتخاباتی زاکانی از جنتی و قالیباف

درخواست انتخاباتی زاکانی از جنتی و قالیباف
درخواست انتخاباتی زاکانی از جنتی و قالیباف

اکو ایران:شهرداران کلان شهرها از مراجع قانون گذاری درخواست کردند کارکنان شهرداری برای حضور در انتخابات شوراها نیاز به استعفا نداشته باشند .

به گزارش اکو ایران،مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در نامه ای به احمد جنتی؛دبیر شورای نگهبان،صادق لاریجانی آملی؛رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ؛محمدباقر قالیباف رییس مجلس، محمد صالح جوکار؛رییس‌کمیسیون کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس و شهرام دبیری معاون‌امور مجلس رئیس جمهور درخواست کرده اند کارمندان شهرداری برای حضور در انتخابات شوراها نیاز به استعفا نداشته باشند.

IMG_20240926_203948_867

در متن این نامه آمده است: “متاسفانه در بند (ب) ماده (۱۳) طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظائف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و دهیاران» ، عبارت “کارکنان شهرداری ها به بند (۳) ماده (۳۲) قانون فعلی اضافه شده که این موضوع الزام استعفای کارکنان شهرداری ها جهت کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را پدید می آورد.

همانگونه که مستحضرید اشتغال به سمتهای مدیریتی در شهرداریها می تواند از مصادیق تضاد منافع محسوب گردد ولیکن نوع رابطه استخدامی یک فرد با یک دستگاه بدون داشتن پست مدیریتی و یا پس از استعفای فرد از پست مدیریتی از مصادیق حقوق فردی اشخاص است که هیچگونه تضاد منافعی را در پی نخواهد داشت، چنانکه بسیاری از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی نیز از کارکنان رسمی و با قراردادی دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی بوده و نامزدی برای پست نمایندگی مجلس و یا اشتغال به این پست نیازی به لغو رابطه استخدامی با دستگاه دولتی و یا نهاد عمومی را ندارد.

لذا براساس اصول بیست، بیست و دو و بیست و هشتم قانون اساسی ایجاد محدودیت در این موضوع، خلاف صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی است و برهمین اساس از حضرتعالی درخواست می نماییم به منظور حفظ و احترام به حقوق صدها هزار نفر از شاغلین در شهرداریها با بررسی مجدد این بند و حذف آن از مصوبه مجلس محترم، از تعرض نابجا به حقوق اشخاص جلوگیری فرمایید.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حسن نظر نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در اصلاح نقائص قانون مذبور موفقیت این عزیزان را در تصویب قوانینی که به نفع شهروندان ایران اسلامی است از درگاه خداوند متعال مسألت می نماییم.”

IMG_20240926_203948_349

این نامه به امضای شهردار تهران و شهرداران کلان شهرها رسیده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
26 سپتامبر 2024

تحقیق و تفحص‌های تازه از شهرداری در راه است

۲۰ شهریور‌ امسال اولین درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوره ششم شورای شهر تهران ثبت شد‌. طرحی که مدیران شهری هم از آن استقبال و اعلام کردند از هر درخواستی که منجر به شفافیت بیشتر شود استقبال می‌کنند‌. پس از نامه  کمیسیون برنامه و بودجه به طراح این تحقیق و تفحص و […]

بازگشت آرام خریداران مسکن به این  منطقه پرطرفدار پایتخت 26 سپتامبر 2024

بازگشت آرام خریداران مسکن به این منطقه پرطرفدار پایتخت

اکوایران: بررسی فایل‌های فروش آپارتمان در منطقه ۴ تهران نشان می‌دهد که برای خرید واحدی با متراژ حدودی ۴۰ تا ۵۰ مترمربع و نوساز در این منطقه، دست‌کم باید ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان الی ۵ میلیارد تومان بودجه داشت.

25 سپتامبر 2024

فروش ۲ تابلوی هانیبال الخاص برای ۱۴۰۰ دلار

وی افزود: مصوبه‌ای برای اولین شرکت بین‌المللی شهرداری تهران در رویداد جهانی در هیئت امنا دریافت و تفاهمنامه‌های مرتبط را منعقد کردیم و تمام قواعد این حوزه تخصصی رعایت شد که مستندات آن ارائه شده است و حتی حمل و نقل و فرم تحویل این آثار فرم خاصی بود و ما ۳۰ اثر را بر […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.