چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 135939
  • 01 اکتبر 2024 - 22:32
  • 5 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تایید گزارش حسابرسی بهشت زهرا ؛تذکر درخصوص اعتراض تطهیرکنندگان

تایید گزارش حسابرسی بهشت زهرا ؛تذکر درخصوص اعتراض تطهیرکنندگان
تایید گزارش حسابرسی بهشت زهرا ؛تذکر درخصوص اعتراض تطهیرکنندگان

اکوایران :‌بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی سازمان بهشت زهرا(س) برای سال های مالی ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد.

در جریان بررسی گزارش حسابرسی «سازمان بهشت زهرا (س)، برای سال مالی۱۴۰۲»، حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش خود در این باره پرداخت و گفت: به نظر این مؤسسه صورت های مالی یاد شده، وضعیت مالی این سازمان را از تمام جنبه های با اهمیت و طبق استانداردهای حسابداری به نحو منصفانه نشان می دهد.

 ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در قرائت بندهای تکلیفی عنوان کرد: در بند نخست آن آمده است که با توجه به اینکه فعالیت سازمان معاف از مالیات می باشد لیکن سازمان امور مالیاتی در برخی سال ها سازمان را مشمول مالیات دانسته و اقدام به صدور اوراق مالیاتی نموده است از این رو باید پیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی در ادامه، الزام به تعیین تکلیف مطالبات از شهرداری تهران و سازمان های وابسته، الزام به پوشش بیمه ای موجودی مواد و کالاها و استقرار سامانه حسابداری قیمت بهای تمام شده جهت تفکیک و تسهیم هزینه های انجام شده را از دیگر موارد تکلیفی این سازمان برشمرد.

عضو شورا تأکید کرد: سازمان بهشت زهرا(س) موظف است با تشکیل کارگروه ویژه تا پایان شهریورماه سال جاری نسبت به رفع موارد اعلام شده اقدام و گزارش ان را به شورای اسلامی شهر تهران تسلیم کند.

 مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این گزارش حسابرسی در طرح سؤالی عنوان کرد: در این سازمان اخباری مبتنی بر افزایش ۶۵ نفر نیروی جدید به ما گزارش شده که ظاهراً ۴۸ نفر از این افراد تبدیل وضعیت رسمی شده اند که نیاز است دلایل آن شفاف عنوان شود.

وی در خصوص هزینه های این سازمان در تذکری اظهار کرد که رقمی حدود ۳۸۲ میلیارد تومان بیش از عدد بودجه ای مصوبه شورا درآمد کسب شده که لازم است در این باره نیز موضوع بیان شود.

 محمدجواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) نیز در جریان بررسی گزارش حسابرسی این برای سال های مالی ۱۴۰۲ و انجام تعهد بندهای تکلیفی توضیحاتی را ارائه کرد.

 امانی پس از استماع توضیحات مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در تذکری خارج از موضوع بررسی حسابرسی به ماجرای اخیر اعتصاب غسالان این سازمان اشاره و خطاب به وی عنوان داشت: مستحضرید که خط مقدم شما در بهشت زهرا بخش عروجیان و بویژه غسالخانه است؛ واقعا اگر فعالیت ها بطور مرتب و خدمت رسانی کامل صورت گیرد قطعا موجبات رضایتمندی شهروندان فراهم خواهد شد.

وی افزود: ما در جلساتی که با این افراد در پی وقوع یکسری حواشی که چندی پیش اتفاق افتاد داشتیم دیدیم که آنها یکسری مطالبات به حقی دارند که این مطالبات در دوره های گذشته برقرار بوده اما در این دوره بدون دلیل یا کاهشی شده و یا در برخی موارد این مطالبات قطع شده است؛ لازم است در این خصوص مجموعه مدیریتی این سازمان به این مطالبات توجه ویژه تری داشته باشد؛ این مطالبات امری سنگین نیست که در توان شهرداری تهران نباشد.

این عضو شورا تأکید کرد: اینکه این افراد که مدام در معرض فضای سنگین مصیبت مردم هستند؛ قطعاً بر روان آنها تأثیر مخربی دارد؛ از این رو باید فضایی برای تلطیف روح و آرامش فکری آنها برقرار شود و حداقل مطالبات آنان پرداخت شود.

 بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی سازمان بهشت زهرا (س) برای سال ۱۴۰۲، تأیید شد.

در ادامه گزارش حسابرسی شرکت سرمایه‌گذاری شهر برای سال مالی ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و بندهای تکلیفی آن مورد تأیید شورای شهر قرار گرفت.

این گزارش شامل نکات مهمی از جمله عدم رعایت برخی الزامات قانونی، مشکلات مرتبط با ثبت شرکت‌ها و پیگیری مطالبات از شرکت‌های وابسته بود. در این گزارش به برخی موارد عدم رعایت الزامات قانونی و مغایرت‌ها در عملکرد اشاره شد. اعضای شورا بر لزوم رفع این مشکلات و تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری این موارد تأکید کردند.

حسابرس شورا در این جلسه اظهار داشت: گزارش ما نشان می‌دهد که وضعیت مالی شرکت سرمایه‌گذاری شهر در پایان سال ۱۴۰۲ به‌طور کلی طبق استانداردهای حسابداری منصفانه است. با این حال، برخی الزامات قانونی مربوط به قانون تجارت و اساسنامه شرکت رعایت نشده است.

وی افزود: از جمله این موارد می‌توان به عدم ثبت صورت‌جلسات مجمع عمومی و پیگیری‌های ناکافی برای مطالبات از شرکت بازرگانی و بهره‌برداری کارکنان شهرداری تهران به مبلغ ۱۱۵ میلیارد ریال اشاره کرد.

 مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه جلسه گفت: ما انتظار داریم که این موارد به سرعت حل شود. لازم است که پیگیری‌های حقوقی و مالی به گونه‌ای باشد که تمام مغایرت‌ها و مشکلات مالیاتی و حقوقی شرکت به‌طور کامل برطرف شود.

 احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این جلسه اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد کرده است که شرکت سرمایه‌گذاری شهر با تشکیل کارگروه ویژه‌ای ظرف مدت یک ماه نسبت به رفع موارد مذکور اقدام کند. از جمله موارد مهم، تعیین تکلیف مطالبات شرکت بازرگانی و بهره‌برداری کارکنان و اخذ مجوزهای مالی از سازمان بورس و اوراق بهادار است.

وی همچنین تأکید کرد: شرکت باید گزارشی جامع در خصوص ثبت نهادهای مالی و رعایت الزامات قانونی به شورا ارائه کند.

مهدی آخوندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر، در خصوص اقدامات انجام‌شده گفت: ما توانسته‌ایم موافقت اولیه سازمان بورس را برای ورود به بازار سرمایه اخذ کنیم و ساختار مالی شرکت به گونه‌ای اصلاح شده که آمادگی کامل برای ورود به بورس داریم. همچنین، اصلاح اساسنامه شرکت بر اساس تیپ سازمان بورس در دست اقدام است.

وی افزود: دو پرونده سنواتی مهم نیز در دست پیگیری قضایی است و امیدواریم با حل این پرونده‌ها، مشکلات مالی شرکت کاهش یابد.

  احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، در ادامه به اهمیت ورود شرکت به بورس اشاره کرد و گفت: یکی از روش‌های شفافیت مالی، ورود به بورس است. این کار باعث می‌شود که تعهدات مالی شرکت‌ها شفاف‌تر و قابل ردیابی شود. امیدواریم که سایر بخش‌های شهرداری نیز از این روش استفاده کنند تا مسائل مرتبط با خرید و فروش شفاف‌تر شود.

 در پایان جلسه، اعضای شورا بر لزوم تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری و رفع مغایرت‌های مالی و قانونی شرکت سرمایه‌گذاری شهر تأکید کردند و مقرر شد که شرکت ظرف یک ماه آینده، گزارشی در این خصوص به شورا ارائه کند.

بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی شرکت سرمایه‌گذاری شهر در سال مالی ۱۴۰۲ ، هم پس از بررسی و رفع ایرادات، به تأیید رسید.

گزارش حسابرس شورای شهر تهران در خصوص حسابرسی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۴۰۲ با اظهار نظر مشروط ارائه شد و به تأیید اعضای شورا رسید. این گزارش شامل بندهایی در خصوص مغایرت‌های مالی و مسائل مربوط به عملکرد مالیات بر ارزش افزوده بود که منجر به تأکید شورا بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای رفع این مشکلات شد.

گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۴۰۲ بررسی شد. حسابرس شورا گزارش خود را با اظهار نظر مشروط ارائه کرد و به بندهای مهمی از جمله مغایرت‌های مالی و عدم تطبیق برخی اسناد مالی با بودجه اشاره کرد.

حسابرس شورا در این جلسه اظهار داشت: گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران شامل صورت وضعیت مالی به تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و سایر صورت‌های مالی مربوط به تغییرات وضعیت و مقایسه بودجه و عملکرد بوده که توسط مؤسسه حسابرسی ما بررسی شده است. با توجه به بندهای مشروط این گزارش، نتوانستیم از طریق روش‌های حسابرسی آثار احتمالی مغایرت‌های موجود را به طور کامل تعیین کنیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مغایرت‌ها مربوط به بدهی ۱۵۷۲ میلیارد ریالی به اداره امور مالی شهرداری تهران است که تفاوتی با مبلغ ثبت‌شده در دفاتر سازمان دارد. همچنین، مبلغ ۱۵۲۶ میلیون ریال از این مغایرت مربوط به وجوه پرداختی به مراکز مرتبط مانند سازمان زندان‌ها و سازمان بهزیستی است که باید توضیح داده شود.

 احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در خصوص مشکلات مالیاتی سازمان گفت: بخش‌هایی از مالیات بر ارزش افزوده برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ هنوز تعیین تکلیف نشده است. ما مکاتبات زیادی انجام داده‌ایم و بخش‌هایی از جرایم مالیاتی بخشیده شده است، اما بخش دیگری همچنان در هیئت حل اختلاف مالیاتی در حال بررسی است.

 ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید بر شفاف‌سازی مالی، نسبت به مغایرت ۱۵۷ میلیارد تومانی که به سازمان زندان‌ها و مرکز طراوت زندگی پرداخت شده بود، انتقاد کرد و اظهار داشت: این مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان بدون موافقت سازمان رفاه و بدون مصوبه شورای شهر به نهادهایی خارج از شهرداری پرداخت شده است. این اقدام نیاز به شفاف‌سازی فوری دارد و ما به‌عنوان اعضای شورا از این موضوع بی‌اطلاع بوده‌ایم.

وی در ادامه به اظهار نظر مشروط حسابرس اشاره کرد و گفت:حسابرس به درستی این مغایرت را در گزارش آورده و این موضوع باید روشن شود. حسابرس نتوانسته است با روش‌های حسابرسی متداول، آثار احتمالی ناشی از این مغایرت را تعیین کند. ما از شهرداری تهران انتظار داریم که توضیح دهند این مبلغ با چه مجوزی و برای چه کاری پرداخت شده است.

موضوع پرداخت این مبلغ باید با ارائه اسناد و مدارک روشن شود و باید مشخص شود که آیا این هزینه‌ها در راستای ماموریت‌های سازمان رفاه بوده است یا خیر. ما نمی‌توانیم از کنار چنین مبلغی به سادگی بگذریم و لازم است شهرداری تهران پاسخگوی این مغایرت مالی باشد

 در ادامه، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، پیشنهاد کرد: با توجه به اهمیت موضوع و بند مشروط گزارش حسابرس، پیشنهاد می‌کنم که یک کارگروه ویژه با مسئولیت معاونت مالی تشکیل شود تا مغایرت‌های مالی بررسی و گزارش آن به شورا ارائه شود.

 در پایان جلسه، اعضای شورا توافق کردند که سازمان رفاه و خدمات اجتماعی موظف است با تشکیل کارگروهی ویژه ظرف مدت یک ماه به رفع مغایرت‌های مالی و ارائه گزارش به شورا بپردازد. همچنین، تأکید شد که تکالیف مربوط به تعیین تکلیف املاک و دارایی‌های سازمان به سرعت انجام گیرد.

 بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۴۰۲ پس از بررسی و رفع ایرادات، به تأیید شورا درآمد.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
انتصابات جدید در شهرداری؛منطقه ۲۱ همچنان در اختیار قمی ها؛مدیرتوبیخی شهردار منطقه شد 01 اکتبر 2024

انتصابات جدید در شهرداری؛منطقه ۲۱ همچنان در اختیار قمی ها؛مدیرتوبیخی شهردار منطقه شد

اکوایران :‌سخنگوی شهرداری تهران از جزییات احکام جدید مدیریت شهری برای شهرداران مناطق ۵، ۱۵ و ۲۱ خبر داد.

تشکر شورا از قوه قضاییه؛هشدار درخصوص حذف یک استعلام در روند صدور پروانه 01 اکتبر 2024

تشکر شورا از قوه قضاییه؛هشدار درخصوص حذف یک استعلام در روند صدور پروانه

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران از ورود دستگاه قضا به موضوع فروش تابلوهای موزه امام علی (ع) تشکر کرد و همچنین خواستار پیگیری حادثه تلخ معدن طبس و ارائه گزارش آن از سوی مجلس شورای اسلامی شد.

انتصابات در شهرداری ادامه دارد؛ واکنش به اخراج یک مدیرشهری از صحن شورا 01 اکتبر 2024

انتصابات در شهرداری ادامه دارد؛ واکنش به اخراج یک مدیرشهری از صحن شورا

اکوایران:شهردار تهران در مورد انتصابات در شهرداری گفت: انتصاب امری متداول است که انجام خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.