جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 136650
  • 04 اکتبر 2024 - 10:32
  • 7 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تغییر چراغ خاموش روز تهران

درجریان بررسی این طرح  احمد مسجدجامعی درخصوص تعیین این روز به عنوان روز تهران توضیح داد که زمان آغاز پایتختی تهران مصادف با آغاز سال نو است که به دلیل اهمیت ایام نوروز نباید این ایام تحت الشعاع مناسبت دیگری قرار بگیرند لذا آغاز به کار دارالفنون برای روز تهران پیشنهاد شد که به دلیل […]

درجریان بررسی این طرح  احمد مسجدجامعی درخصوص تعیین این روز به عنوان روز تهران توضیح داد که زمان آغاز پایتختی تهران مصادف با آغاز سال نو است که به دلیل اهمیت ایام نوروز نباید این ایام تحت الشعاع مناسبت دیگری قرار بگیرند لذا آغاز به کار دارالفنون برای روز تهران پیشنهاد شد که به دلیل مصادف بودن این روز با قتل امیرکبیر این روز نیز پذیرفته نشد.

به گفته او برای تعیین روز پایتخت مصادف بودن تهیه اولین نقشه تهران که توسط نجم الملک تهیه شده بود توسط کمیسیون پیشنهاد شد. تهیه این نقشه از اهمیت‌های بسیاری برخوردار است چرا که اولین آمارگیری و تعیین قبله در نقشه از مقدمات تهیه نخستین نقشه تهران بود لذا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 اعضای شورای ششم شهر تهران هم در مهر سال گذشته طرحی را مصوب کردند که براساس آن «روز تهران» به عنوان «روز پایتخت ایران اسلامی» پس از موافقت شورای فرهنگ عمومی کشور در تقویم ملی کشور قرار می‌گیرد.

اما ۲۹ خرداد ماه امسال شورای فرهنگ عمومی استان تهران این روز را به ۱۲ بهمن تغییر داد.  رئیس شورای فرهنگ عمومی از انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز «تهران» خبر داد و گفت: تأثیر ۱۲بهمن بر پیروزی انقلاب اسلامی و بر کسی پوشیده نیست و این روز در ایران و جهان شناخته شده و مهم است.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران هم در گفت و گو با اکوایران این انتخاب را بدسلیقگی دانست و گفت : ۱۲ بهمن روز همه ایران است و باآغاز دهه فجر همه چیز تحت اتفاقات این دهه قرار می‌گیرد و تهران در آن دیده نمی‌شود .

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پیش بینی واسطه گران از آینده بازار مسکن /همه فروشنده شدند؛انتظار خریداران بالا رفت 03 اکتبر 2024

پیش بینی واسطه گران از آینده بازار مسکن /همه فروشنده شدند؛انتظار خریداران بالا رفت

اکوایران : واسطه گران بازار مسکن معتقدند با وجود آن که قیمت مسکن در بیشتر نقاط تهران افزایشی نداشته اما همچنان تعداد
خریداران در بازار کم است .

02 اکتبر 2024

کارت قرمز شورای شهر به مدیر زاکانی

 پیش از این هم برخی از مدیران شهری به انتقادهای اعضای شورا در فضای مجازی پاسخ‌های تندی داده بودند. یکی از این واکنش‌ها مربوط به توییت سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران بود. او در واکنش به انتشار عکس شهردار تهران در نماز عید فطر و تمسخر برخی از کاربران فضای مجازی نوشته بود: کسانی […]

بخش کمی از بودجه اورهال به مترو داده شده است 02 اکتبر 2024

بخش کمی از بودجه اورهال به مترو داده شده است

اکوایران : رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت : در حالی که طی سه سال اخیر ۸۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اورهال مترو مصوب شده بود اما تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این شرکت داده شده است این به معنای آن است که سیاست شورا به درستی پیاده نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.