شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 140525
  • 19 اکتبر 2024 - 16:32
  • 6 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلیل اصلی آتش سوزی های بازار تهران

دلیل اصلی آتش سوزی های بازار تهران
دلیل اصلی آتش سوزی های بازار تهران

شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت:یکی از دلایل آتش سوزی در بازار اتصال سیم‌های برق است. اداره برق سیم‌کشی تا کنتور خروجی سراها را انجام داده است و داخل سراها بر عهده مجموعه‌های مستقر در سراها است. البته نیاز بازار به ساماندهی و تعویض سیم‌کشی و کابلهای برق با اقداماتی که اداره برق در این راستا انجام می‌دهد اختلاف معنا داری دارد و اداره برق باید اعتبار ویژه‌ای برای این موضوع اختصاص داده شود.

وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به این که جمعیت شناور منطقه ۱۲ در برخی از روزها بیش از ۱۰ برابر جمعیت ثابت این منطقه است و ویژگی‌های متفاوت و منحصر به فردی داردگفت: این منطقه ۲۳۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد.

انارکی محمدی در یک برنامه رادیویی با بیان این که  ایمنی عرصه حدود ۱۱۲ هکتاری بازار قدیم تهران، یکی از بزرگترین دغدغه‌های شهروندان و مدیریت شهری در این منطقه است توضیح داد : از ابتدای سال تاکنون؛ هفت سرای پرخطر بازار تهران ایمن‌سازی شده است

وی افزود: با همراهی مرجع قضایی و همراهی بعضی از اتحادیه‌ها و کسبه‌ها ایمن‌سازی بازار تهران با شتاب بیشتری در حال انجام است؛ از ابتدای سال تا کنون، ایمن‌سازی هفت سرا از ۱۵ سرایی که دستورالعمل ایمن‌سازی آن صادر شده بود به اتمام رسیده  هفت سرای دیگر در حال انجام است و یک سرا به دلیل مسائل حقوقی باقی مانده است که به دنبال رفع مشکلات حقوقی آن از طریق مرجع قضایی هستیم.

شهردار منطقه ۱۲  گفت: با مشارکت شهروندان تعدادی از راسته‌های بازار از جمله راسته پاچنار را ایمن‌سازی کردیم.

انارکی محمدی گفت: در بازار بزرگ یک ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی داریم و ایستگاه فرعی آتش‌نشانی هم با تجهیزات تقویت شده است.

وی یادآور شد: محدوده ۱۱۲ هکتاری بازار، محدوده میراثی است و به دلیل محدودیت‌های میراثی امکان تعریض گذر در این مکان وجود ندارد؛ در نتیجه برای امدادرسانی باید از تجهیزاتی استفاده کنیم که استفاده از آن در معابر بازار امکان‌پذیر باشد.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه یادآور شد: یکی از اقدامات مثبت طی سالهای گذشته راه‌اندازی مرکز اوژانس و فوریت‌های پزشکی در این منطقه بود که یکی از درخواست‌های اصلی بازاریان در سال‌های گذشته بوده است.

وی یادآور شد: یکی از دلایل آتش سوزی در بازار اتصال سیم‌های برق است. اداره برق سیم‌کشی تا کنتور خروجی سراها را انجام داده است و داخل سراها بر عهده مجموعه‌های مستقر در سراها است. البته نیاز بازار به ساماندهی و تعویض سیم‌کشی و کابلهای برق با اقداماتی که اداره برق در این راستا انجام می‌دهد اختلاف معنا داری دارد و اداره برق باید اعتبار ویژه‌ای برای این موضوع اختصاص داده شود.

شهردار منطقه ۱۲ تاکید کرد: پس از ۴۰ سال شبکه فاضلاب بازار به شبکه فاضلاب شهری متصل شده است. یکی از مخاطرات بازار وجود بیش از ۵۰۰ فقره چاه جذبی در این محدوده بود که فاضلاب تولید شده به این چاه‌ها نفوذ می‌کرد و خطرات زیادی به همراه داشت.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پرونده ۷ ساله شدن شوراها بسته شد؛شورای نگهبان: سال آینده انتخابات شوراها برگزار می شود 19 اکتبر 2024

پرونده ۷ ساله شدن شوراها بسته شد؛شورای نگهبان: سال آینده انتخابات شوراها برگزار می شود

اکوایران : سخنگوی شورای نگهبان گفت: سال آینده همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در دو استان خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و همچنین انتخابات میان دوره‌ای مجلس در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

19 اکتبر 2024

۲ منبع اصلی پر شدن دخل شهرداری‌ها

در این پژوهش تاکید شده درآمدهای حاصل از عوارض ارزش افزوده و درآمدهای ناشی از عوارض توسعه شهر مهم ترین بخش از منابع شهرداری ها را تشکیل می‌دهند چرا با  وجود تلاش ها همچنان سهم درآمدهای پایدار در دخل شهرداری ها پایین است؟  حمید رضا صارمی معاون شهردار تهران معتقد است: عوارض شهرداری ها از […]

این ۳ ماه تهرانی ها آلودترین هوا را تنفس می کنند 19 اکتبر 2024

این ۳ ماه تهرانی ها آلودترین هوا را تنفس می کنند

اکوایران :‌رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:آبان،آذر و دی پرترافیک‌ترین و آلوده‌ترین ماه‌های سال است و تمام استراتژی شهرداری تهران توسعه ناوگان حمل و نقل پاک و استفاده از مشوق هایی در راستای کاهش استفاده از خودروی شخصی در این سه ماه به ویژه در ساعات پیک است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.