اقتصاد تعاون، اساس اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است
اقتصاد تعاون، اساس اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتصاد تعاون را اساس اقتصاد جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: پایه و مبنای اقتصاد تعاون اجرای عدالت اجتماعی در نظام اقتصادی کشور است.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در نشست مجمع سالانه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون عملکرد این صندوق را در سال گذشته مطلوب دانست و بر تسریع روند افزایش سرمایه و توسعه کمی و کیفی صدور ضمانت‌ها این صندوق تأکید کرد.

وی افزایش بهره‌وری منابع انسانی زیرمجموعه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: بین توسعه ساختارها و منابع انسانی با بهره‌وری و توسعه عملکرد باید تعادل و تناسب وجود داشته باشد.

«مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با هدف اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ ابلاغی مقام معظم رهبری و حمایت از اکوسیستم تعاون تأسیس شد.

وی افزایش بهره‌وری منابع انسانی زیرمجموعه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: بین توسعه ساختارها و منابع انسانی با بهره‌وری و توسعه عملکرد باید تعادل وجود داشته باشد.

«البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در این نشست ضمن تشریح عملکرد سال ۱۴۰۱ این صندوق اظهار کرد: صدور ضمانت‌نامه‌های این صندوق ۱۴۰۱ با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال رسید.

وی افزود: ضمانت‌های صادره به تفکیک طرح ۴۹.۹ درصدی ایجادی، بهره‌برداری ۱۷.۶ و توسعه‌ای ۳۲.۵ است.

محمدی تصریح کرد: ضمانت‌های صادره به تفکیک اقتصادی ۵۶، خدمات، کشاورزی ۴۰ و صنعت ۴۲ درصدی بود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: ضمانت‌های صادره به تفکیک درخواست ۷۹ بخش تعاونی، ۱۱ غیرحقوقی تعاونی و حقیقی ۴۸ است.

وی، مهم‌ترین اقدامات این صندوق در سال ۱۴۰۱ را صدور ضمانت‌نامه تا سقف ۲۱۰ میلیارد ریالٰ تضمین ۱۰۰ درصدی طرح‌های دانش‌بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تضمین اصل و سود تسهیلات خُرد برای بانوان، کاهش ۶۰ درصدی کارمزد برای تعاونی‌ها و طراحی بسته ویژه برای تعاونی‌های صادرات‌محور عنوان کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]