شعبه رسیدگی به تخلف دستگاه های صادرکننده مجوز در مراکز استان‌ها تعیین شد
شعبه رسیدگی به تخلف دستگاه های صادرکننده مجوز در مراکز استان‌ها تعیین شد

مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار با صدور اطلاعیه‌ای از تعیین شعب رسیدگی به تخلف دستگاه‌های صادرکننده مجوز در مراکز استان‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، متن اطلاعیه مرکز ملی پایش و بهبود محیط کسب و کار به شرح زیر است: با هماهنگی وزیر اقتصاد با دادستانی کل کشور در همه استان‌ها شعبه ویژه‌ای در دادگستری مراکز استان‌ها برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به جرایم ارتکابی در زمینه اجرای احکام قانونی تسهیل صدور مجوزها تعیین شده است.

مطالبه شرط، مدرک یا هزینه‌ای بیشتر از آنچه در درگاه ملی مجوزها اعلام شده، از متقاضی مجوز، مطالبه مجوز کاغذی از کسی که شناسه یکتا دارد و نامش در بانک اطلاعات کسب وکارها وجود دارد و همچنین فراخواندن حضوری متقاضی مجوز برای تحویل مدارک از جمله جرایم در فرآیند صدور مجوزها است.

همچنین صادر نکردن مجوز به بهانه اشباع بازار، محدودیت ظرفیت، حدود صنفی، فاصله یا هر بهانه دیگری که در درگاه ملی مجوزها ذکر نشده است و رد درخواست متقاضی بدون ارایه دلیل، تحویل کاغذ استعلام از سایر ادارات به متقاضی و ثبت نام از متقاضی دریافت مجوز، خارج از درگاه ملی مجوزها را از دیگر جرایم و تخلفات در فرآیند صدور مجوزها است.

مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار از متقاضیان دریافت مجوز دعوت می‌کند در صورت مواجهه با تخلفات مستندات را برای پیگرد قانونی متخلفان، در درگاه ملی مجوزها قسمت شکایت ثبت و ارسال کنند یا به شماره (۰۹۳۳۲۳۵۳۱۹۵) در پیام‌رسان‌های بله یا ایتا ارسال کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]