ایجاد زیرساخت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تأمین کالای خرده‌فروشان
ایجاد زیرساخت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تأمین کالای خرده‌فروشان

صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران از امکان بهره‌مندی از زیرساخت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تامین کالای خرده‌فروشان خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی صفایی در نشست اتاق اصناف ایران و اتحادیه کشوری فروشگاه زنجیره‌ای که امروز (سه‌شنبه، ۱۴ شهریور) با حضور منصور عالی‌پور رئیس اتحادیه کشور فروشگاه‌های زنجیره‌ای، محمود بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران و اعضای هیئت مدیره این اتحادیه اظهار کرد: با بررسی برخی از مشکلات فروشگاه‌های زنجیره‌ای مقرر شد، ایده‌های جدید برای استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تأمین کالای خرده فروشان مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند بخشی از کالاهای مورد نیاز یک خواربار فروشی را تأمین کنند چرا که از زیرساخت‌هایی از جمله لجستیک، انبار و خرید تجمیعی بهره می‌برند.

وی گفت: کاهش هزینه خرده فروشان در خرید کالا و کاهش هزینه‌های لجستک و انبارداری و غیره از جمله مزیت‌های این طرح برای خرده فروشان است.

صفایی ادامه داد: از آنجایی که حجم خرید می‌تواند پایین بیاید بنابراین سرمایه درگردش کمتری نیاز خواهند داشت. به دلیل استفاده از سیستم‌های نرم افزاری سرعت و دقت انبارداری و مشتری مداری افزایش خواهد یافت؛ به طوری که همیشه کالاهای مورد نیازشان تأمین است و اصطلاحا تمام نمی‌شود و مزیت دیگر این طرح این است که کالاها، تازه‌تر و با تاریخ مصرف بیشتری به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: این طرح هنوز عملیاتی نشده است و در نشست‌های آتی، ابعاد کارشناسی آن را بررسی خواهیم کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]