بازار روسیه به روی محصولات غذایی بوشهر باز می شود| خرما و میگو صدرنشین صادرات
بازار روسیه به روی محصولات غذایی بوشهر باز می شود| خرما و میگو صدرنشین صادرات

بوشهر- محصولات تولیدی استان بوشهر به ویژه مواد غذایی، به مذاق روس ها خوش آمده و برپایی نمایشگاه تولیدات بوشهر در روسیه، سقف مبادلات تجاری دو طرف را بالاتر از قبل می برد.

بازار؛ گروه استان ها: استان بوشهر با وجود دارا بودن ظرفیت های ارزشمند تولیدی، بازاریابی قدرتمندی نداشته و اکثر محصولات تولیدی با قیمت نازل به فروش می رسند و یا برخی محصولات در انبارها باقی می مانند.

در چند سال اخیر به دنبال ارتباط سیاسی و اقتصادی بیشتر جمهوری اسلامی ایران با روسیه، بازار روسیه به روی محصولات تولیدی استان بوشهر باز شده که البته هنوز تا ثبات این بازار، زمان زیادی باقی مانده و نیازمند رایزنی و تلاش بیشتر و موثرتر است.

تعدادی از تولیدکنندگان و فعالان بازار استان بوشهر با اشاره به حضور هیات روسی در بوشهر، خواستار رایزنی بیشتر برای ارسال محصولات تولیدی به ویژه خرما و رطب و ماهی و میگوی استان به این کشور شدند.

روسیه می تواند سکوی پرتاب تولیدکنندگان بوشهر شود

یحیی داردان تولید کننده و صادر کننده برجسته جنوب کشور در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خرمای بسته بندی استان بوشهر دارای کیفیت مرغوبی است و صادرات به روسیه و استقبال روس ها از خرمای استان، گامی در راستای موفقیت تولیدکنندگان است.

وی افزود: حوزه اقتصادی استان بوشهر، باید مکاتبات بیشتری با سایر کشورها به ویژه در حوزه اوراسیا انجام دهد تا شاهد رونق کسب و کار باشیم.

مجید بحرانی از فعالان بازار میگوی استان بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: میگوی بوشهر دارای کیفیت بالای غذایی است و در صورت تبلیغات بهتر، بازار خود را پیدا می کند.

وی افزود: روسیه با توجه به اینکه، ارتباط زمینی و هوایی و دریایی با ایران دارد، کشور بسیار مناسبی برای تبادل کالاست و از مدیران ارشد استان بوشهر انتظار رایزنی برای تسهیل صادرات محصولات تولیدی را داریم.

کیوان الهی نسب از فعالان و تولیدکنندگان صیفی جات استان بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در کشورهای هدف، موجبات شناخت بیشتر این کشورها با محصولات کشورمان می شود.

وی افزود: پیگیری اتاق بازرگانی برای برپایی نمایشگاه آبزیان و خرما در روسیه، اقدام ارزشمندی است که برای سایر محصولات نیز باید انجام شود.

گزدرازی: در آذر ماه سال جاری، نمایشگاه بزرگ مواد غذایی استان بوشهر در روسیه برپا می شود که تولیدکنندگان باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببرند

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با همکاری مجمع نمایندگان استان و مدیران اجرایی استان، نشست ها و مذاکرات خوبی با حوزه اقتصادی روسیه داشته ایم و بحمدالله به نتایج قابل قبولی رسیده ایم.

وی اضافه کرد: در آذر ماه سال جاری، نمایشگاه بزرگ مواد غذایی استان بوشهر در روسیه برپا می شود که تولیدکنندگان باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر بیان کرد: از کشورهای مختلف برای حضور و مشارکت در این نمایشگاه دعوت کرده ایم و تولید کنندگان و صادر کنندگان استان باید استفاده بهینه را ببرند.

گزدرازی ابراز داشت: علاوه بر خرما و ماهی و میگو، محصولات جالیزی و صیفی جات استان بوشهر نیز در این نمایشگاه، عرضه می شوند.

وی بیان کرد: بدون تردید افزایش کیفیت محصولات به ویژه در حوزه فرآوری و بسته بندی، تاثیر بسزایی در جذب بازار کشورهای خارجی دارد.

۴۷ میلیون دلار از بوشهر به روسیه صادر شد

علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: در یکسال اخیر حجم و ارزش صادرات از استان بوشهر رشد محسوسی داشته و بخش زیادی از صادرات استان به روسیه صورت گرفته است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه آبزیان و خرما و سایر تولیدات غذایی استان در روسیه، قطعی شده و پاییز امسال این مهم محقق می شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و رونق کسب و کار، نیازمند رایزنی بهتری هستیم که اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید در کنار تولید کنندگان و صادر کنندگان باشد.

باستین تصریح کرد: نمایشگاه روسیه یک فرصت منحصر به فرد برای حوزه تولید و بازرگانی استان است و با توجه به حضور چند کشور در این نمایشگاه، باید مذاکرات جدی و تاثیرگذار انجام شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۷ میلیون دلار محصولات تولیدی استان بوشهر به روسیه صادر شد که میگوی پرورشی بیشترین سهم‌ را داشته است.

رضایی: نمایشگاه بزرگ مواد غذایی استان بوشهر در روسیه تا دو ماه دیگر، راه اندازی می شود که تولیدکنندگان باید نهایت استفاده را از این نمایشگاه برای عرضه محصولات خود ببرند

ابراهیم رضایی رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هیات دوستی پارلمانی ایران و روسیه در دو سال اخیر، فعالیت چشمگیری داشته و شاهد رشد مبادلات تجاری دو کشور هستیم.

وی افزود: بوشهر از جمله استان هایی است که با روسیه مبادلات تجاری نزدیکی دارد و ان شاءالله، امسال تحولی اساسی در این مبادلات انجام می شود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال گذشته، حدود دو هزار تن خرما با ارزش ۳.۸ میلیون دلار از بوشهر به روسیه صادر شده که انتظار داریم امسال این روند افزایش یابد.

رضایی تاکید کرد: محصولاتی از قبیل صیفی جات و سبزیجات و آبزیان و سایر تولیدات استان نیز در روسیه باید بازار خود را به خوبی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه بزرگ مواد غذایی استان بوشهر در روسیه تا دو ماه دیگر، راه اندازی می شود که تولیدکنندگان باید نهایت استفاده را از این نمایشگاه برای عرضه محصولات خود ببرند.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: برای برپایی نمایشگاه آبزیان و خرما و مواد غذایی استان بوشهر در روسیه، پیگیری مداومی صورت گرفت که قطعا موجبات شکوفایی تجاری بین بوشهر و روسیه می شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: بوشهر پتانسیل این را دارد که در کنار روسیه، بازار اوراسیا و حتی اروپا را نیز در دست بگیرد و همه توان خود را به کار می گیریم.

محمدی زاده تصریح کرد: روسیه با جمعیت بالایی که دارد، می تواند موجبات بهبود شرایط فروش محصولات استان شود و باید در این بازار، حضور موثرتری داشته باشیم.

نمایشگاه مواد غذایی بوشهر در روسیه نقطه عطفی در حوزه صادرات و واردات

به نظر می رسد، نمایشگاه مواد غذایی استان بوشهر در روسیه، نقطه عطفی در حوزه صادرات و واردات بوشهر است و اگر با کیفیت مطلوبی انجام شود، شاهد رونق بازار دو طرف خواهیم بود و اگر توقعات را برآورده نکند، این فرصت تاریخی بدون دستاورد خواهد بود.

بوشهر با تولید ۱۷۰ هزار تن خرما و رطب و ۴۵ هزار تن میگو و بیش از ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، می تواند با یافتن بازار مناسب، اشتغال قابل توجهی نیز ایجاد کند که توسعه صادرات، مهم ترین فرصت برای کشاورزان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]