وقتی آرد گران است و نان ارزان| نانی که هم برای اصناف و هم مردم گران تمام می‌شود
وقتی آرد گران است و نان ارزان| نانی که هم برای اصناف و هم مردم گران تمام می‌شود

کرمی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان‌های فانتزی تهران می‌گوید: قیمت نانی که به مردم عرضه می‌شود با توجه به تورمی که وجود دارد، خیلی پایین‌تر از قیمت مواد اولیه تمام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، قیمت تمام‌شده نان برای مشتری با قیمت مواد اولیه‌ که اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان‌های فانتزی تهیه می‌کنند به هیچ وجه تناسب ندارد و در عین حال همین قیمت هم برای مشتری قیمت کمی نیست. نانواها و اعضای اتحادیه بنا به دلایلی نظیر آزاد بودن آرد و گران تمام شدن همه مواد اولیه، مشکلاتی مانند حق بیمه و درگاه ملی مجوزها که بدون ضوابط مشخص اجازه می‌دهد هر کسی در هر جایی واحد فانتزی بزند در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکننده نان‌های فانتزی می‌گوید: اوضاع و احوال صنف با توجه به شرایطی که به وجود آورده‌اند زیاد مناسب نیست و اینقدر مواد اولیه خصوصا آرد گران است که همه از این وضعیت می‌نالند.

محمدباقر کرمی با تاکید بر افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه به مشکلات عدیده‌ای اشاره می‌کند که متعاقب آن برای صنف به وجود آمده است. به گفته او: قیمت عرضه نان اصلا با قیمت مواد اولیه تناسب ندارد. یعنی قیمت نانی که به مردم عرضه می‌شود با توجه به تورمی که وجود دارد، خیلی پایین‌تر از قیمت مواد اولیه تمام می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان‌های فانتزی تهران با ترسیمی که از شرایط صنف دارد، اوضاع آن را اصلا جالب نمی‌داند؛ می‌گوید: با وجود متضرر شدن، تمام تلاش‌مان را به کار گرفته‌ایم که قیمت‌ها را کنترل کرده و ثابت نگاه داریم.

او با توضیح اینکه نانوا ضرر و زیان بالا بودن مواد اولیه و کم ‌بودن قیمت نان را از جیب خود می‌دهد، می‌افزاید: به این دلیل که آرد ما آزاد است، مشمول قیمت‌گذاری نیستیم. کرمی می‌افزاید: طبق مصوبه هیات وزیران و صورتجلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان ما از ضوابط قیمت‌گذاری و شمول آن خارج هستیم.

کرمی در کنار آرد به بالا بودن قیمت سایر مواد اولیه نظیر روغن، شکر، بهبود دهنده و… هم اشاره می‌کند. مشکل دیگر صنف به بحث حق بیمه برمی‌گردد و با همه این مشکلات، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان فانتزی به درگاه ملی مجوزها هم اشاره می‌کند و می‌گوید که هر کسی برای خودش در هر جایی واحد فانتزی می‌زند، یکی کنار دیگری مغازه باز می‌کند و درگاه ملی مجوزها به یک واحد مسکونی هم جواز می‌دهد و درست است که نظارت پسینی وجود دارد؛ اما کار خراب شده است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان نان‌های فانتزی تهران می افزاید: ما به قوانین و مقررات دولت تمکین می‌کنیم؛ اما با توجه به آنچه اشاره شد؛ یعنی بالا رفتن قیمت مواد اولیه و عدم تناسب آن با قیمت‌هایی که الان واحدها می‌دهند به هیچ وجه نمی‌توانیم اوضاع خوبی برای صنف ترسیم کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]