دیپلماسی اقتصادی موجود زیبنده دو کشور ایران و ترکمنستان نیست
دیپلماسی اقتصادی موجود زیبنده دو کشور ایران و ترکمنستان نیست

بهرامی، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با بیان اینکه در حال حاضر پشتوانه دولتی برای تجارت ایران با این کشور همسایه وجود ندارد، گفت: دیپلماسی اقتصادی موجود زیبنده هیچ کدام از این کشورها نیست.

رمضان بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ترکمنستان همسایه ایران بوده و قطعا تا ابد هم خواهد ماند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود، دیپلماسی اقتصادی موجود زیبنده دو کشور ایران و ترکمنستان نیست.
رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با بیان اینکه کشور ما ظرفیت تامین کنندگی بالایی در حوزه مواد غذایی دارد، افزود: در حال حاضر علاوه بر این که پشتوانه دولتی در تجارت با این کشور همسایه وجود ندارد، هیچ برنامه ایی هم به این منظور تدوین نشده است.
بهرامی در ادامه با انتقاد نسبت به اینکه تا کنون نتوانسته ایم بازار پایداری در تجارت با ترکمنستان داشته باشیم، گفت: ورود و خروج هیئت های تجاری تنها ۱۰ درصد در توسعه روابط اقتصادی با این کشور تاثیر دارد.
وی روش تجارت موجود را در شأن ظرفیت بخش خصوصی ندانست و گفت: امروز بخش خصوصی پشتوانه دولتی برای تجارت با این کشور ندارد که در چنین شرایطی قاعدتا سایر کشور ها منتظر نمی مانند و در این بازار رقابتی با قدرت پیش خواهند رفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]