زیرساخت‌های تولید آرد در گلستان فراهم است| دولت مانع خروج ارزش افزوده گندم شود 
زیرساخت‌های تولید آرد در گلستان فراهم است| دولت مانع خروج ارزش افزوده گندم شود 

گرگان- شمالی، نایب رییس دوم اتاق بازرگانی گرگان با تاکید به اینکه دولت مانع خروج ارزش افزوده گندم از استان شود، گفت: زیرساخت‌های صنعت گندم در استان کاملاً مهیا شده و آماده بهره‌برداری است.

ارازجان شمالی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: زیرساخت‌های صنعت گندم در استان ما کاملاً مهیا شده و آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه با توجه بارندگی‌های امسال، پیش بینی می شود حدود یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت شود، گفت: ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن است و به همین مقدار ظرفیت تولید آرد در گلستان وجود دارد.
نایب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: کارخانجات آردسازی گلستان جزو برترین صنایع کشور هستند و با تکنولوژی روز دنیا توانایی تبدیل این محصول ارزشمند را به آرد دارند.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت ذخیره سازی تولید و تبدیل این محصول، حیف است که دسترنج کشاورزان منطقه ما به استان‌هایی برود که زحمتی برای تولید، نگهداری و تبدیل این محصول نکشیدند و در آنجا به ارزش افزوده تبدیل شود.
شمالی با بیان اینکه کشاورزان ما در بدترین و بهترین روزهای خود از جهاد تولید گندم دست نکشیدند، تاکید کرد: دولت اجازه دهند محصول تولیدی گلستان در استان ذخیره و تبدیل به آرد شود.
وی افزود: قول می‌دهیم آرد در استان با بالاترین کیفیت و توسط به روزترین صنعت آردسازی دنیا تولید شود.
نایب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: گندمی که در استان گلستان تولید می‌شود درصد بسیار بالایی از گلوتن را داراست و پروتئین بسیار مطلوبی در گندم این سرزمین نهفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]