از برعهده گرفتن ضرر و زیان کاربر تا ارائه «سبد برنده» / «تبدیل»؛ سقفی که می‌شکند
از برعهده گرفتن ضرر و زیان کاربر تا ارائه «سبد برنده» / «تبدیل»؛ سقفی که می‌شکند

مدیر ارشد بازاریابی صرافی ارز دیجیتال تبدیل گفت: هدف اصلی «تبدیل»، توانمندسازی کاربران برای خلق سود است که این توانمندسازی با سه هدف ارتباط عمیق با کاربر‏، آموزش و ارائه ابزارهای معاملاتی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین،
در رویداد صرافی تبدیل که اولین گزارش سالانه صرافی را در دسترس مخاطبین قرار داد مدیران ارشد شرکت به معرفی پیشرفت‌ها و عملکرد صرافی پرداختند؛ گزارشی که عملکرد «تبدیل» را هم رده صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ دنیا قرار می‌دهد!
چه بخریم که سود کنیم؟
مسعود ملک محمدی مدیرعامل صرافی «تبدیل» در ابتدا به تاریخچه تبدیل و نحوه آغاز به کار این مجموعه اشاره کرد و گفت: به واسطه تخصصی که داشتیم، مدام با سوال «چه بخریم که سود کنیم؟» مواجه می‌شدیم؛ سوالی که سنگ بنای شروع کار را پایه ریزی کرد و سبب شد کار خود را در زمستان ۱۳۹۸ با یک گروه ۳ نفره آغاز کنیم.
وی ادامه داد: زمستان ۱۳۹۹ صرافی را به بازار معرفی ‌و کار رسما فروردین ۱۴۰۰ شروع شد. پیشرفت کار به حدی بود که تعداد هزار نفره کاربران در نوروز ۱۴۰۰، به بیش از یک میلیون کاربر در سال ۱۴۰۲ رسیدیم که ماحصل آن انجام بیش از ۱ میلیارد دلار معامله در بستر «تبدیل» بود!
ملک محمدی در خصوص علت پیشرفت «تبدیل» در این مدت کوتاه خاطر نشان کرد: علت اصلی رشد مجموعه تمرکز ما بر روی نیازهای اساسی کاربر بوده است. اتفاقی که سبب شد «تبدیل» بتواند بستر ۷۴۹ بازار معاملاتی تتری و تومانی برای ۳۸۳ ارز دیجیتال را فراهم کند.

یک سود اما برای دو طرف
در بخش دیگری از این رویداد، علت اصلی رشد مجموعه از زیان سپیده پناه مدیر ارشد بازاریابی صرافی «تبدیل» مطرح شد و گفت: هدف اصلی «تبدیل»، توانمندسازی کاربران برای خلق سود است که این توانمندسازی با سه هدف ارتباط عمیق با کاربر‏، آموزش و ارائه ابزارهای معاملاتی محقق می‌شود. اگر این توانمندسازی به خوبی اتفاق بیفتد، کاربر در مسیر کسب سود قرار می‌گیرد که نتیجه آن کسب انتفاع برای تبدیل نیز خواهد بود.
پناه در خصوص اقدامات «تبدیل» در خصوص توانمند سازی کاربر ادامه داد: برگزاری وبینارهای متنوع در شرایط متفاوت بازار و تهیه یک کتابچه متشمل از استراتژی‌های ۲۵ کاربر برتر تبدیل، از اقداماتی بود که در راستای ارتقا سطح دانش کاربران انجام داده شد. همچنین تنوع‌سازی ابزارهای مختلف را در دستور کار قرار دادیم به‌طوری که برخی از این ابزارها حتی در بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس وجود ندارد. معامله اهرم‌دار، ربات نوسان‌گیر و سبد برنده از ابزارهای خاص «تبدیل» است!

ارائه ۳ محصول
محمد تقوایی مدیر محصول صرافی ارز دیجیتال تبدیل به تبیین این ۳ محصول جدید پرداخت و گفت: معامله اهرم‌دار از دید کاربران جذاب‌ترین محصولی بود که در اختیارشان قرار گرفت. معامله اهرم‌دار دو اختیار به کاربر می‌دهد، اول اینکه می‌تواند در هر دو جهت بازار یعنی رشد و افت بازار معامله و سود کند و دوم اینکه با ۹ برابر اعتبار بیشتر می‌توان معماله صورت گیرد. این اقدام خصوصا برای افرادی که جهت بازار را به خوبی تشخیص می‌دهند اما دنبال کسب سود بیشتری هستند مناسب است!
در خصوص ربات معامله‌گر نیز تقوایی افزود: عملکرد ربات طوری است که با مشخص کردن سرمایه اولیه، هوش مصنوعی سفارش‌های خرید و فروش را برای شما در نظر می‌گیرد. ۳۹۹ بازار را در سال ۱۴۰۲ در این ربات داشتیم و ۶.۱ میلیون سفارش ثبت شد. این عدد به خوبی نشان می‌دهد که خدمات ارائه شده دقیقا متطبق بر نیاز کاربر است.
آخرین خدمت صرافی تبدیل در سال ۱۴۰۲ «سبد برنده» است؛ خدمتی که حتی مشابه آن در صرافی‌های بزرگ دنیا نیز وجود ندارد. سازوکار «سبد برنده» نیز به این شکل است: در اختیار قرار دادن سبد کاربران برتر برای سایر کاربران با هدف آشنایی با استراتژی‌ها و کسب انتفاع بیشتر!
چه تضمینی در خصوص عدم کلاه‌برداری صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد؟
امیررضا فتحی مدیر ارشد فنی صرافی ارز دیجیتال تبدیل در خصوص این سوال گفت: سرمایه‌گذاری «تبدیل» روی برند این شرکت بوده و این می‌تواند بزرگترین تضمین باشد. به عنوان مثال شرکت گوگل تمام اطلاعات شخصی ما را در اختیار دارد؛ آیا تضمینی دال بر حراست از داده‌ها و سرمایه‌ی کاربران خود به صورت شفاهی و یا کتبی داده است؟ این برند گوگل است که اعتمادسازی را برای کاربران خود فراهم کرد.
ملک محمدی مدیر عامل «تبدیل» نیز ادامه داد: شاید «برند سازی» برای برخی افراد دلیل قانع کننده‌ای نباشد. اما برداشت آنی مهم‌ترین دلیلی است که ما برای اعتماد به کاربر می‌دهیم که هر لحظه اراده کند می‌تواند دارایی خود را بردارد. این اتفاق هرگونه شائبه‌ای را از بین می‌برد!
۱۲ ماه، ۱۲ گام رو به جلو
صرافی «تبدیل» در گزارش عملکرد ماه به ماه ۱۴۰۲ خود برای فروردین کاهش کارمزد، اردیبهشت افزایش ۲ برابری ظرفیت پشتیبانی، خرداد فعال شدن برداشت آنی در تمام بانک‌ها، تیر رونمایی از امکان معاملات اهرم‌دار، مرداد صفر شدن کارمزد خرید آسان، شهریور رونمایی از ربات نوسان‌گیر، مهر رونمایی از سبد برنده، آبان رسیدن به ۵۰۰ هزار کاربر، آذر استخر ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل به نیکی‏، دی افزایش تعداد بازارهای معاملاتی به ۶۰۰ بازار، بهمن انتشار اولین کتاب آکادمی تبدیل و اسفند رسیدن به ۹۰۰ هزار کاربر را ذکر کرده است.

ضرر و زیان برعهده «تبدیل»
در بخض دیگری از رویداد، مصطفی لطیفیان مدیر ارشد پشتیبانی صرافی «تبدیل» در خصوص حمایت از کاربران این‌گونه گفت: در روزهای اول کار تبدیل یک کاربر سفارش ۲۰۰ میلیونی فروش گذاشت و در لحظه ۴۰ میلیون ضرر کرد. ما باید تصمیم می‌گرفتیم که فرآیند بازار را به کاربر بگوییم یا محصول خود را گارانتی کنیم. تصمیم ما بر این شد تا ضرر کاربر را جبران کنیم؛ ضرر ۴۰ میلیونی که معادل ۱ ماه درآمد «تبدیل» در آن بازه زمانی بود.
در آخر این رویداد نیز، یک نشست پرسش و پاسخ با مدیران ارشد «تبدیل» برگزار و به سوالات و دغدغه‌های کاربران پرداخته شد!

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]